PERSONEELSWERVING

Elzinga Groep scoort met radiocampagne

Loader van Elzinga Elzinga Groep

De Elzinga Groep in Uithuizermeeden heeft de afgelopen weken veel succes gehad met een personeelscampagne. Op de website van Cumela lezen we dat het bedrijf vijftien medewerkers zocht voor werk op de Eemshaven. Het bedrijf liet een reclamespotje voor de radio maken en uitzenden op zenders in de noordelijke provincies.

Dat bleek een schot in de roos, volgens Linda Gardenier, HR Manager bij de Elzinga Groep. Binnen een paar dagen waren al negen van de vijftien vacatures ingevuld. Naast de radioreclame werd ook in de krant geadverteerd en werden de vacatures op Facebook en Linkedin geplaatst. De voorwaarden waren ook aantrekkelijk, want de sollicitanten kregen bij hun indiensttreding meteen een vast contract aangeboden.

Nog een leuk bijeffect was dat de spotjes ook afstraalden op de bestaande medewerkers: ‘Onze eigen mensen vinden het supermooi en stoer dat we onszelf zo presenteren. Het is iets wat we als sector niet gewend zijn. We zijn harde werkers en zorgen dat het werk klaar komt en dat mogen we veel meer laten zien. We doen het als een team met elkaar en dat is net zo belangrijk,’ zegt Gardenier tegen Cumela.

Klik hier voor de commercial

Lees ook:

Bouwplannen stokken door personeelsgebrek

‘Cao-bedrijven dreigen slag om talent te verliezen’

Auteur: Bart Oosterveld

Elzinga Groep scoort met radiocampagne | Infrasite
PERSONEELSWERVING

Elzinga Groep scoort met radiocampagne

Loader van Elzinga Elzinga Groep

De Elzinga Groep in Uithuizermeeden heeft de afgelopen weken veel succes gehad met een personeelscampagne. Op de website van Cumela lezen we dat het bedrijf vijftien medewerkers zocht voor werk op de Eemshaven. Het bedrijf liet een reclamespotje voor de radio maken en uitzenden op zenders in de noordelijke provincies.

Dat bleek een schot in de roos, volgens Linda Gardenier, HR Manager bij de Elzinga Groep. Binnen een paar dagen waren al negen van de vijftien vacatures ingevuld. Naast de radioreclame werd ook in de krant geadverteerd en werden de vacatures op Facebook en Linkedin geplaatst. De voorwaarden waren ook aantrekkelijk, want de sollicitanten kregen bij hun indiensttreding meteen een vast contract aangeboden.

Nog een leuk bijeffect was dat de spotjes ook afstraalden op de bestaande medewerkers: ‘Onze eigen mensen vinden het supermooi en stoer dat we onszelf zo presenteren. Het is iets wat we als sector niet gewend zijn. We zijn harde werkers en zorgen dat het werk klaar komt en dat mogen we veel meer laten zien. We doen het als een team met elkaar en dat is net zo belangrijk,’ zegt Gardenier tegen Cumela.

Klik hier voor de commercial

Lees ook:

Bouwplannen stokken door personeelsgebrek

‘Cao-bedrijven dreigen slag om talent te verliezen’

Auteur: Bart Oosterveld