Eerste parallelrijbanen A2 Randweg Eindhoven in gebruik

Vanaf maandag 17 maart 2008 verkeer op A2 over eerste parallelrijbaan

Vanaf maandagochtend 17 maart 2008 rijdt het verkeer op de A2 tussen aansluiting Eindhoven Airport en aansluiting Veldhoven-Noord in zuidelijke richting over de nieuwe parallelrijbaan naast de huidige A2. In de komende maanden wordt het verkeer in fases ook op andere trajecten verplaatst van de huidige A2 naar de naastgelegen parallelrijbanen. Medio september zijn alle parallelrijbanen in gebruik en is de huidige A2 helemaal vrij van verkeer. Op deze manier kan de huidige A2 inclusief nagenoeg alle bestaande viaducten in zijn geheel worden vernieuwd.

Om het verkeer van de huidige A2 naar de parallelrijbanen te leiden wordt een verbinding in de vorm van een ‘slinger’ in de weg aangebracht. Deze slinger kan doorstromingsproblemen veroorzaken. Rijkswaterstaat raadt weggebruikers aan rekening te houden met een andere wegsituatie en mogelijke doorstromingsproblemen. Op de parallelrijbanen zijn de rijstroken iets smaller dan op de huidige A2 waardoor een maximale snelheid van 80 km/uur geldt. De komende weken geldt op de parallelrijbaan echter een maximale snelheid van 70 km/uur omdat het asfalt door gebruik nog wat stroever moet worden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Rijkswaterstaat Directie Noord-Brabant

Eerste parallelrijbanen A2 Randweg Eindhoven in gebruik | Infrasite

Eerste parallelrijbanen A2 Randweg Eindhoven in gebruik

Vanaf maandag 17 maart 2008 verkeer op A2 over eerste parallelrijbaan

Vanaf maandagochtend 17 maart 2008 rijdt het verkeer op de A2 tussen aansluiting Eindhoven Airport en aansluiting Veldhoven-Noord in zuidelijke richting over de nieuwe parallelrijbaan naast de huidige A2. In de komende maanden wordt het verkeer in fases ook op andere trajecten verplaatst van de huidige A2 naar de naastgelegen parallelrijbanen. Medio september zijn alle parallelrijbanen in gebruik en is de huidige A2 helemaal vrij van verkeer. Op deze manier kan de huidige A2 inclusief nagenoeg alle bestaande viaducten in zijn geheel worden vernieuwd.

Om het verkeer van de huidige A2 naar de parallelrijbanen te leiden wordt een verbinding in de vorm van een ‘slinger’ in de weg aangebracht. Deze slinger kan doorstromingsproblemen veroorzaken. Rijkswaterstaat raadt weggebruikers aan rekening te houden met een andere wegsituatie en mogelijke doorstromingsproblemen. Op de parallelrijbanen zijn de rijstroken iets smaller dan op de huidige A2 waardoor een maximale snelheid van 80 km/uur geldt. De komende weken geldt op de parallelrijbaan echter een maximale snelheid van 70 km/uur omdat het asfalt door gebruik nog wat stroever moet worden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Rijkswaterstaat Directie Noord-Brabant