emissieloos bouwen dijkversterking wolferen sprok

Emissieloos bouwen blijft uitdagend door kosten, techniek en logistiek

Foto ter illustratie. Werkzaamheden voor de dijkversterking tussen Wolferen en Sprok in februari 2022. Het is een van de emissieloze pilotprojecten die werd onderzocht. ANP / Hollandse Hoogte / Flip Franssen

Machinisten en projectleiders zijn positief over de ervaringen met elektrisch materieel, maar de inzet blijft uitdagend door de soms hoge kosten, lange levertijden, beperkte accucapaciteit en moeite met opladen. Dat is de conclusie van onderzoekers na vier pilotprojecten waarbij elektrisch materieel werd ingezet, waaronder de aanleg van een snelweg, spoorwegonderdoorgang en dijk. De projecten zijn geëvalueerd en de lessen worden voorgelegd in een rapport dat deze week verscheen. 

U las zojuist de inleiding van het artikel. Wilt u verder lezen?

Bent u al abonnee?

Inloggen

Auteur: Geert van der Klugt

Journalist en redacteur voor Infrasite.

Emissieloos bouwen blijft uitdagend door kosten, techniek en logistiek | Infrasite
emissieloos bouwen dijkversterking wolferen sprok

Emissieloos bouwen blijft uitdagend door kosten, techniek en logistiek

Foto ter illustratie. Werkzaamheden voor de dijkversterking tussen Wolferen en Sprok in februari 2022. ANP / Hollandse Hoogte / Flip Franssen

Machinisten en projectleiders zijn positief over de ervaringen met elektrisch materieel, maar de inzet blijft uitdagend door de soms hoge kosten, lange levertijden, beperkte accucapaciteit en moeite met opladen. Dat is de conclusie van onderzoekers na vier pilotprojecten waarbij elektrisch materieel werd ingezet, waaronder de aanleg van een snelweg, spoorwegonderdoorgang en dijk. De projecten zijn geëvalueerd en de lessen worden voorgelegd in een rapport dat deze week verscheen. 

U las zojuist de inleiding van het artikel. Wilt u verder lezen?

Bent u al abonnee?

Inloggen

Auteur: Geert van der Klugt

Journalist en redacteur voor Infrasite.