OP KRAPPE LOCATIE

Combi-hijswerk voor combi-brug in Essen

Hijswerk combibrug Essen Wagenborg Nedlift

Onlangs is er een nieuwe brug geplaatst over de Emscher naar het Emscherinsel in Essen-Karnap (Duitsland). En niet zomaar een brug: behalve fiets- en voetgangersbrug is dit ook een leidingbrug. Een handige combi-brug dus! De bruggenspecialisten van Wagenborg Nedlift kwamen ter plaatse voor de installatie.

Op beide oevers van de Emscher stelde het bruggenteam een mobiele kraan op om de brugdelen van de ca. 70 meter lange nieuwe combi-brug te hijsen. Aan de ene kant, op het Emscherinsel, stond een 300 tonner gereed om het brugdeel aan de zuidzijde te plaatsen.

Hoogspanningsverbinding

De grootste uitdaging lag aan de noordzijde, waar zeer beperkt ruimte was om de benodigde 500 tonner op te stellen. Bovendien was er op korte afstand een hoogspanningsverbinding waarbij voorzichtigheid geboden was. In overleg met de netbeheerder en opdrachtgever werd deze opstellocatie goedgekeurd.

SPMT’s

Al met al waren het uitdagende omstandigheden om de 500 tonner met 180 ton ballast en 48 meter beweegbare jib op te bouwen en de hijswerkzaamheden veilig uit te voeren.

Hijswerk combibrug Essen © Wagenborg Nedlift

Met behulp van SPMT’s zijn de aanbruggen getransporteerd en geplaatst door de kranen op beide oeverzijden. De 500 tonner nam vervolgens het plaatsen van de middendelen voor zijn rekening, daarbij geassisteerd door de 300 tonner met werkbak.

Samenwerking

Dankzij de zorgvuldige voorbereiding van het bruggenteam en de prima samenwerking en communicatie met alle betrokkenen verliep de uitvoering op rolletjes en naar tevredenheid van de opdrachtgever!

Lees ook:

Wagenborg Nedlift vervangt viaduct in druk bereden spoor in Duitsland

Wagenborg Nedlift vervoert Churchillbrug schuin in schip

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Combi-hijswerk voor combi-brug in Essen | Infrasite
OP KRAPPE LOCATIE

Combi-hijswerk voor combi-brug in Essen

Hijswerk combibrug Essen Wagenborg Nedlift

Onlangs is er een nieuwe brug geplaatst over de Emscher naar het Emscherinsel in Essen-Karnap (Duitsland). En niet zomaar een brug: behalve fiets- en voetgangersbrug is dit ook een leidingbrug. Een handige combi-brug dus! De bruggenspecialisten van Wagenborg Nedlift kwamen ter plaatse voor de installatie.

Op beide oevers van de Emscher stelde het bruggenteam een mobiele kraan op om de brugdelen van de ca. 70 meter lange nieuwe combi-brug te hijsen. Aan de ene kant, op het Emscherinsel, stond een 300 tonner gereed om het brugdeel aan de zuidzijde te plaatsen.

Hoogspanningsverbinding

De grootste uitdaging lag aan de noordzijde, waar zeer beperkt ruimte was om de benodigde 500 tonner op te stellen. Bovendien was er op korte afstand een hoogspanningsverbinding waarbij voorzichtigheid geboden was. In overleg met de netbeheerder en opdrachtgever werd deze opstellocatie goedgekeurd.

SPMT’s

Al met al waren het uitdagende omstandigheden om de 500 tonner met 180 ton ballast en 48 meter beweegbare jib op te bouwen en de hijswerkzaamheden veilig uit te voeren.

Hijswerk combibrug Essen © Wagenborg Nedlift

Met behulp van SPMT’s zijn de aanbruggen getransporteerd en geplaatst door de kranen op beide oeverzijden. De 500 tonner nam vervolgens het plaatsen van de middendelen voor zijn rekening, daarbij geassisteerd door de 300 tonner met werkbak.

Samenwerking

Dankzij de zorgvuldige voorbereiding van het bruggenteam en de prima samenwerking en communicatie met alle betrokkenen verliep de uitvoering op rolletjes en naar tevredenheid van de opdrachtgever!

Lees ook:

Wagenborg Nedlift vervangt viaduct in druk bereden spoor in Duitsland

Wagenborg Nedlift vervoert Churchillbrug schuin in schip

Onderwerpen:

Auteur: Redactie