Calandbrug wordt stiller

Barendrecht – Dinsdag 1 november 2005 begint de projectorganisatie Betuweroute met het opknappen van de Calandbrug. Dit gebeurt om de levensduur te verlengen en de geluidsoverlast van over de brug rijdende treinen te verminderen. De brug kan na de opknapbeurt weer mee tot 2020.

De bewoners van Rozenburg ervaren op dit moment behoorlijk wat overlast van over de brug rijdende treinen. Om het geluid terug te dringen wordt onder de spoorstaven extra staal aangebracht. Hierdoor vermindert de trilling waardoor het geluid afneemt. Om dezelfde reden komen er aan de onderkant van de brug ook ijzeren platen. Tevens krijgt de brug over de gehele lengte een één meter hoog geluidsscherm. Echt stil wordt het nooit, wel is berekend dat het geluid met circa 7 decibel afneemt.

Begin 2007 moet de arbeidsintensieve klus aan de brug geklaard zijn. De bewoners van de westwijk in Rozenburg hebben dan beduidend minder hinder van passerende treinen. Voor een tachtigtal huizen waar het geluid mogelijk toch nog boven de wettelijk gestelde norm van 57 dBA op de gevel uitkomt, volgt een project voor gevelisolatie.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Betuweroute

Calandbrug wordt stiller | Infrasite

Calandbrug wordt stiller

Barendrecht – Dinsdag 1 november 2005 begint de projectorganisatie Betuweroute met het opknappen van de Calandbrug. Dit gebeurt om de levensduur te verlengen en de geluidsoverlast van over de brug rijdende treinen te verminderen. De brug kan na de opknapbeurt weer mee tot 2020.

De bewoners van Rozenburg ervaren op dit moment behoorlijk wat overlast van over de brug rijdende treinen. Om het geluid terug te dringen wordt onder de spoorstaven extra staal aangebracht. Hierdoor vermindert de trilling waardoor het geluid afneemt. Om dezelfde reden komen er aan de onderkant van de brug ook ijzeren platen. Tevens krijgt de brug over de gehele lengte een één meter hoog geluidsscherm. Echt stil wordt het nooit, wel is berekend dat het geluid met circa 7 decibel afneemt.

Begin 2007 moet de arbeidsintensieve klus aan de brug geklaard zijn. De bewoners van de westwijk in Rozenburg hebben dan beduidend minder hinder van passerende treinen. Voor een tachtigtal huizen waar het geluid mogelijk toch nog boven de wettelijk gestelde norm van 57 dBA op de gevel uitkomt, volgt een project voor gevelisolatie.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Betuweroute