Puzzelen met spoorkruisende tunnels in Wierden

In het weekend van 15 oktober oktober 2011 wordt de spoorkruisende tunnelmoot van de onderdoorgang Dikkensweg verschoven naar zijn definitieve plek onder het spoor. Honderd meter verderop hijst een kraan de betonnen elementen van de perrontunnel naar hun definitieve plaats.

Na het verwijderen van het spoor en de ondergrond bij de Dikkensweg wordt zondag 16 oktober de tunnelmoot dertig meter verplaatst. De betonnen kolos met een totale massa van 1500 ton meet ruim 18 bij 16 meter en is ongeveer 6 meter hoog. Met een snelheid van 6 meter per uur wordt de tunnel over een schuifbaan gedrukt. Daarna wordt de spoorbaan weer teruggebouwd. De perrontunnel is als een legpuzzel naast het station voorgebouwd. Een 1200 tons kraan zal de onderdelen een voor een verplaatsen naar hun positie onder de perrons en sporen. In verband met het inzetten van groot materieel en de vele logistieke bewegingen wordt een gedeelte van de Spoorstraat en de Dikkensweg geheel afgesloten voor het verkeer. Verder stelt de gemeente een parkeerverbod in voor de Noord Parallelweg en de Spoorstraat. Voor de bereikbaarheid van het centrum is de kruising Kerkhofstraat – Bongerd in twee richtingen te gebruiken. Webcam De directe omgeving rond de werkzaamheden is afgesloten. Om mogelijk te maken dat het hele proces toch op de voet gevolgd kan worden, plaatst ProRail webcams bij de werkzaamheden. Via de website van ProRail zijn de vorderingen van de werkzaamheden online te volgen. Geinteresseerden kunnen de beelden hiervan bekijken via www.prorail.nl De werkzaamheden hebben gevolgen voor de treindienst van zaterdag 15 oktober tot woensdag 19 oktober 2011. Kijk voor meer informatie op www.ns.nl en teletekstpagina’s 751 en 754 of vraag een reisadvies op maat via 0900-9292 (€ 0,70 c.p.m.).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

Puzzelen met spoorkruisende tunnels in Wierden | Infrasite

Puzzelen met spoorkruisende tunnels in Wierden

In het weekend van 15 oktober oktober 2011 wordt de spoorkruisende tunnelmoot van de onderdoorgang Dikkensweg verschoven naar zijn definitieve plek onder het spoor. Honderd meter verderop hijst een kraan de betonnen elementen van de perrontunnel naar hun definitieve plaats.

Na het verwijderen van het spoor en de ondergrond bij de Dikkensweg wordt zondag 16 oktober de tunnelmoot dertig meter verplaatst. De betonnen kolos met een totale massa van 1500 ton meet ruim 18 bij 16 meter en is ongeveer 6 meter hoog. Met een snelheid van 6 meter per uur wordt de tunnel over een schuifbaan gedrukt. Daarna wordt de spoorbaan weer teruggebouwd. De perrontunnel is als een legpuzzel naast het station voorgebouwd. Een 1200 tons kraan zal de onderdelen een voor een verplaatsen naar hun positie onder de perrons en sporen. In verband met het inzetten van groot materieel en de vele logistieke bewegingen wordt een gedeelte van de Spoorstraat en de Dikkensweg geheel afgesloten voor het verkeer. Verder stelt de gemeente een parkeerverbod in voor de Noord Parallelweg en de Spoorstraat. Voor de bereikbaarheid van het centrum is de kruising Kerkhofstraat – Bongerd in twee richtingen te gebruiken. Webcam De directe omgeving rond de werkzaamheden is afgesloten. Om mogelijk te maken dat het hele proces toch op de voet gevolgd kan worden, plaatst ProRail webcams bij de werkzaamheden. Via de website van ProRail zijn de vorderingen van de werkzaamheden online te volgen. Geinteresseerden kunnen de beelden hiervan bekijken via www.prorail.nl De werkzaamheden hebben gevolgen voor de treindienst van zaterdag 15 oktober tot woensdag 19 oktober 2011. Kijk voor meer informatie op www.ns.nl en teletekstpagina’s 751 en 754 of vraag een reisadvies op maat via 0900-9292 (€ 0,70 c.p.m.).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail