Nieuwsbericht | Datum: 27-09-2018



VolkerWessels lanceert Asset.Insight.




Het verschaffen van inzicht in de asset status is de kern van het nieuwe bedrijf Asset.Insight. Inzicht in assets zorgt ervoor dat de asset eigenaar of beheerder het onderhoud op de meest efficiënte en effectieve manier in te richten. Dit zorgt voor grotere beschikbaarheid van de asset, meer veiligheid voor de gebruiker en scheelt tijd en geld. Asset.Insight. verzamelt data door inspecties, metingen en continue monitoring. Door slim gebruik van onze asset expertise en data analytics competenties (o.a. Internet of Things (IoT) en machine learning) vertalen we data naar scherpe inzichten en voorspellende modellen.

'Razendsnelle technologische ontwikkelingen en veranderende wensen van de klant - de wereld om ons heen verandert in een hoog tempo. Om op deze veranderingen in te kunnen spelen moeten we continu blijven innoveren. Asset.Insight. helpt asset eigenaren en beheerders hun asset prestatie te optimaliseren. We bieden toegevoegde waarde door de asset expertise slim te combineren met innovatieve data analytics technieken', aldus Paul de Hair, algemeen directeur Asset.Insight.

Digitalisering assets en voorspellende modellen
Het inwinnen van data kan geschieden via metingen en inspecties. Asset.Insight. beschikt over een scala aan instrumenten (denk aan een meettrein, meetwagens, een 3D-scanner die geplaatst kan worden op boten of auto's, drones) waarmee zij assets kan digitaliseren. Ingewonnen en ingekochte data vertaalt Asset.Insight. naar die inzichten (evt. voorspellende modellen) die haar klanten helpt de juiste onderhoudsbeslissing op het juiste moment te nemen. Bijvoorbeeld om de veiligheid van gebruikers van de asset te waarborgen. Dit is interessant voor klanten die spoorwegen, wegen, waterkeringen, vaarwegen, afvalwaterketen, havens en (petrochemische) industrie hebben of beheren.

Een concrete toepassing van een voorspellend model ligt in het beheersen van spoorstaafschades. Door de belasting van passerende treinen en lokale condities slijten spoorstaven en ontstaan er haarfijne scheurtjes in de spoorstaaf. Op termijn moeten deze spoorstaven moeten vervangen worden om veilige berijdbaarheid te kunnen garanderen. Met tijdig inzicht in de locatie van beginnende schades kan preventief onderhoud uitgevoerd worden. De EddyCurrent-Lorrie, een innovatief meetinstrument van Asset.Insight., kan beginnende scheuren met een diepte van 0,5 tot 5 millimeter in de spoorstaaf meten. Scheuren die dieper gaan kunnen met ultrasoon, oftewel via geluidsgolven, gemeten worden. Door de gevonden schadepatronen te analyseren en toe te passen op nieuwe gebieden, kan een voorspelling worden gedaan van de plaatsen waar de kans op spoorstaafschades zodanig groot is dat gericht preventief onderhoud loont. Dit verlengt de levensduur van de spoorstaven tegen lage kosten, vermindert verstoringen en garandeert veilige berijdbaarheid van het spoor.

Asset.Insight. bundelt krachten
Asset.Insight. inspecteert, meet, monitort en voorspelt de kwaliteit van assets. Dit doet zij met een team van ruim 120 gecertificeerde inspecteurs, data analysten en asset expers. De krachten op het gebied van meet- en inspectie, zijn gebundeld onder de naam Asset.Insight. Asset.Insight. is een samenvoeging van diverse VolkerWessels-bedrijven. Het bestaat uit het onderdeel 'Inspectation' en 'Data Science' vanuit VolkerRail, de afdeling 'Verhardingscontrole & Advies' vanuit het bedrijf Aveco de Bondt en het onderdeel 'Tecson Inspections' uit MJ Oomen.


Deel dit artikel:                   





Interview met Jeannette Baljeu, voorzitter van Railforum
Artikel
Sterkste omzetstijging bouwsector in meer dan tien jaar
Nieuwsbericht
Meer ruimte voor de fiets op station Eindhoven
Nieuwsbericht
Heijmans jaarcijfers 2018: positief resultaat over de gehele linie
Nieuwsbericht
Renovatie Waalbrug Nijmegen start in maart
Nieuwsbericht
ProRail publiceert onderzoeksrapporten incidenten Kijfhoek
Nieuwsbericht
Arcadis helpt bij ecologische impuls Maas
Nieuwsbericht
BAM realiseert winstverwachting 2018 met gecorrigeerd resultaat
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat publiceert meest recente editie inkoopplanning (feb 2019)
Nieuwsbericht
Bam Infra Winnaar Innovatie Award 2019 - Infra Relatiedagen Hardenberg 2020 op 4, 5 en 6 februari
Weblogposting
ProRail en Flitsmeister werken samen aan verkeersveiligheid bij overwegen
Nieuwsbericht
Veel overlast voor treinverkeer door verwarde personen
Nieuwsbericht
Onbeveiligde overweg Beesel per direct op slot
Nieuwsbericht
Treinen besparen 1,43 miljard kilogram CO2
Nieuwsbericht
ProRail wil na Nederlands ook Europees OV toekomstbeeld
Nieuwsbericht
Eerste positieve testresultaten geavanceerd geluidsscherm
Nieuwsbericht
Intercity's blijven stoppen in Schiedam
Nieuwsbericht
Onderhoud informatievoorziening rijkswegen duurzaam aanbesteed
Artikel
Rijkswaterstaat start met aangepast selectiebeleid bij aanbestedingen GWW
Nieuwsbericht
Interview met wethouder Alwin te Rietstap van gemeente Hardenberg over innovaties en duurzaamheid bij de realisatie van infraprojecten
Artikel
Interview met Anne Koudstaal van KWS over PlasticRoad
Artikel
Proefrit met snelle trein tussen Groningen en de Randstad
Nieuwsbericht
Proef met Treinalert: meld overlast in de trein per sms of app
Nieuwsbericht








[Banners]