Nieuwe spoorshuttle tussen Vlissingen en het Europese achterland

Foto: Ivo Ketelaar

Vanaf 1 mei 2016 rijdt de nieuwe Zeeland spoorshuttle van het Belgische B-Logistics tussen de haven van Vlissingen en diverse achterlandbestemmingen in Europa. Sinds februari brengt de shuttle al twee keer per week succesvol conventionele en intermodale ladingen via het Green Xpress Network van B-Logistics van en naar Vlissingen. Het betreft voornamelijk voedingsmiddelen (bananen) naar Zwitserland en chemische producten naar Le Havre. Vanaf mei biedt de Zeeland shuttle ook uitkomst voor meerdere partijen in de Zeeuwse havens en zal de frequentie zo snel mogelijk worden opgevoerd.

De Zeeland Shuttle verbindt de haven van Vlissingen en de in de regio gevestigde logistiek & industrie met de zeehaven van Antwerpen en het Europese achterland. De wagons vertrekken in de late namiddag vanuit Vlissingen en hebben ’s avonds aansluiting tot het Green Xpress Network of andere internationale connecties vanuit Antwerpen.

Sam Bruynseels, Chief Commercial Officer van B-Logistics, “Onze snelle en rechtstreekse producten van het Green Xpress Network doen het uitstekend. De kwaliteit is ongeëvenaard; de spoordiensten zijn enorm betrouwbaar en dat vertaalt zich in stijgende volumes en bijkomende bestemmingen. We starten elke nieuwe verbinding op, op basis van bestaande volumes, maar na een tijdje zien we dat klanten ook deze spoorproducten gaan verkiezen voor hun transporten. En dat is precies wat we willen bereiken: dat onze producten zo performant zijn dat ze de industriële klanten en verladers overtuigen de modal shift naar het spoor te maken.”

Jan Lagasse, Chief Executive Officer van Zeeland Seaports “Spoor is een belangrijke, betrouwbare en ook duurzame modaliteit. Als haven zetten wij daarom stevig in op de vergroting van de mogelijkheden die de Zeeuwse haven aan bedrijven kan bieden op het gebied van spoor. Het spoor is er, de potentiële volumes zijn er. Door partijen bij elkaar te brengen en door het bestaande spoor verder uit te breiden, verwachten we forse groei van deze modaliteit in onze haven.”

De snelle en zeer betrouwbare connectie tussen de belangrijke economische hubs is voortgekomen door een nauwe samenwerking tussen Zeeland Seaports, B-Logistics en het havenbedrijfsleven.

Over Zeeland Seaports
Havenbedrijf Zeeland Seaports ontwikkelt, exploiteert en beheert de zeehavens van Vlissingen/Borsele en Terneuzen. Samen vormen ze één havengebied dat strategisch is gelegen in Noordwest-Europa met een gunstige toegang vanaf de monding van de Westerschelde en met goede multimodale achterlandverbindingen. De vele industriële en logistieke bedrijven in het havengebied zorgen er voor dat Zeeland Seaports op basis van overslag de derde zeehaven van Nederland is.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Zeeland Seaports (Haven Vlissingen, Terneuzen en Borsele)

Nieuwe spoorshuttle tussen Vlissingen en het Europese achterland | Infrasite

Nieuwe spoorshuttle tussen Vlissingen en het Europese achterland

Foto: Ivo Ketelaar

Vanaf 1 mei 2016 rijdt de nieuwe Zeeland spoorshuttle van het Belgische B-Logistics tussen de haven van Vlissingen en diverse achterlandbestemmingen in Europa. Sinds februari brengt de shuttle al twee keer per week succesvol conventionele en intermodale ladingen via het Green Xpress Network van B-Logistics van en naar Vlissingen. Het betreft voornamelijk voedingsmiddelen (bananen) naar Zwitserland en chemische producten naar Le Havre. Vanaf mei biedt de Zeeland shuttle ook uitkomst voor meerdere partijen in de Zeeuwse havens en zal de frequentie zo snel mogelijk worden opgevoerd.

De Zeeland Shuttle verbindt de haven van Vlissingen en de in de regio gevestigde logistiek & industrie met de zeehaven van Antwerpen en het Europese achterland. De wagons vertrekken in de late namiddag vanuit Vlissingen en hebben ’s avonds aansluiting tot het Green Xpress Network of andere internationale connecties vanuit Antwerpen.

Sam Bruynseels, Chief Commercial Officer van B-Logistics, “Onze snelle en rechtstreekse producten van het Green Xpress Network doen het uitstekend. De kwaliteit is ongeëvenaard; de spoordiensten zijn enorm betrouwbaar en dat vertaalt zich in stijgende volumes en bijkomende bestemmingen. We starten elke nieuwe verbinding op, op basis van bestaande volumes, maar na een tijdje zien we dat klanten ook deze spoorproducten gaan verkiezen voor hun transporten. En dat is precies wat we willen bereiken: dat onze producten zo performant zijn dat ze de industriële klanten en verladers overtuigen de modal shift naar het spoor te maken.”

Jan Lagasse, Chief Executive Officer van Zeeland Seaports “Spoor is een belangrijke, betrouwbare en ook duurzame modaliteit. Als haven zetten wij daarom stevig in op de vergroting van de mogelijkheden die de Zeeuwse haven aan bedrijven kan bieden op het gebied van spoor. Het spoor is er, de potentiële volumes zijn er. Door partijen bij elkaar te brengen en door het bestaande spoor verder uit te breiden, verwachten we forse groei van deze modaliteit in onze haven.”

De snelle en zeer betrouwbare connectie tussen de belangrijke economische hubs is voortgekomen door een nauwe samenwerking tussen Zeeland Seaports, B-Logistics en het havenbedrijfsleven.

Over Zeeland Seaports
Havenbedrijf Zeeland Seaports ontwikkelt, exploiteert en beheert de zeehavens van Vlissingen/Borsele en Terneuzen. Samen vormen ze één havengebied dat strategisch is gelegen in Noordwest-Europa met een gunstige toegang vanaf de monding van de Westerschelde en met goede multimodale achterlandverbindingen. De vele industriële en logistieke bedrijven in het havengebied zorgen er voor dat Zeeland Seaports op basis van overslag de derde zeehaven van Nederland is.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Zeeland Seaports (Haven Vlissingen, Terneuzen en Borsele)