Treinreiziger krijgt sneller informatie bij verstoringen

Treinreizigers worden bij verstoringen sneller en beter geïnformeerd. Voor de herfst en winter hebben NS en ProRail maatregelen genomen om grote verstoringen zo veel mogelijk te voorkomen en sneller te verhelpen. Zo zijn treinen verbeterd en is de wisselwarming uitgebreid. Ook staan extra treinen standby. Dat schrijft minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) aan de Tweede Kamer. “Er is de afgelopen maanden door de sector heel hard gewerkt om de focus sterker te leggen op de reiziger”, aldus de minister.

Bij problemen op het spoor informeert NS reizigers in ieder geval binnen tien minuten. Deze en andere beloftes heeft de spoorsector vastgelegd in het geactualiseerde NS-Reizigershandvest. Dit biedt de reiziger helderheid over wat hij mag verwachten en wie hij kan aanspreken als de verwachtingen niet worden waargemaakt

Verder laat de minister de Tweede Kamer weten dat zij NS voortaan ook gaat afrekenen op het klantoordeel over reisinformatie bij reguliere en lichte verstoringen en bij extreem verstoorde situaties. Prorail gaat op haar beurt inzicht geven in de top vijf van minst presterende spoorlijnen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (I&W)

Treinreiziger krijgt sneller informatie bij verstoringen | Infrasite

Treinreiziger krijgt sneller informatie bij verstoringen

Treinreizigers worden bij verstoringen sneller en beter geïnformeerd. Voor de herfst en winter hebben NS en ProRail maatregelen genomen om grote verstoringen zo veel mogelijk te voorkomen en sneller te verhelpen. Zo zijn treinen verbeterd en is de wisselwarming uitgebreid. Ook staan extra treinen standby. Dat schrijft minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) aan de Tweede Kamer. “Er is de afgelopen maanden door de sector heel hard gewerkt om de focus sterker te leggen op de reiziger”, aldus de minister.

Bij problemen op het spoor informeert NS reizigers in ieder geval binnen tien minuten. Deze en andere beloftes heeft de spoorsector vastgelegd in het geactualiseerde NS-Reizigershandvest. Dit biedt de reiziger helderheid over wat hij mag verwachten en wie hij kan aanspreken als de verwachtingen niet worden waargemaakt

Verder laat de minister de Tweede Kamer weten dat zij NS voortaan ook gaat afrekenen op het klantoordeel over reisinformatie bij reguliere en lichte verstoringen en bij extreem verstoorde situaties. Prorail gaat op haar beurt inzicht geven in de top vijf van minst presterende spoorlijnen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (I&W)