Schultz start bouw betere treinverbinding Schiphol – Flevoland

• Meer treinen, minder wachttijd

• Kabinet investeert in totaal 4,4 miljard in ‘hoogfrequent’ reizigersvervoer voor Nederland

Minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu en ProRail Directeur Patrick Buck hebben het startsein gegeven voor de bouw van een betere spoorverbinding tussen Schiphol –Amsterdam – Almere en Lelystad. Minister Schultz investeert de komende jaren 4,4 miljard in hoogfrequent spoor.

De groei van Almere, de aansluiting in 2012 van de nieuwe Hanzelijn tussen Lelystad en Zwolle en de economische groei van Schiphol en de Amsterdamse Zuidas zorgen voor een toename van het aantal reizigers. Om aan de groeiende vraag te voldoen, stijgt het aantal treinen tussen Amsterdam en Flevoland van zes naar twaalf treinen per uur. “Extra treinen. Minder wacht- en reistijd. Er kunnen dan twee keer zoveel treinreizigers tussen Flevoland en Noord-Holland reizen als nu: ruim 80.000 in plaats van 40.000”, aldus de minister. Dat is een eerste stap op weg naar ‘spoorboekloos rijden’. Vanaf 2020 kunnen reizigers iedere tien minuten een trein pakken tussen de grote steden in de Randstad, Brabant en Gelderland. Het kabinet heeft hier in totaal 4,4 miljard euro voor uitgetrokken.

ProRail legt de komende tijd nieuwe sporen aan tussen Schiphol en Duivendrecht. Er komen nieuwe spooraansluitingen en spoorviaducten zodat het treinverkeer moeiteloos door kan gaan.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Schultz start bouw betere treinverbinding Schiphol – Flevoland | Infrasite

Schultz start bouw betere treinverbinding Schiphol – Flevoland

• Meer treinen, minder wachttijd

• Kabinet investeert in totaal 4,4 miljard in ‘hoogfrequent’ reizigersvervoer voor Nederland

Minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu en ProRail Directeur Patrick Buck hebben het startsein gegeven voor de bouw van een betere spoorverbinding tussen Schiphol –Amsterdam – Almere en Lelystad. Minister Schultz investeert de komende jaren 4,4 miljard in hoogfrequent spoor.

De groei van Almere, de aansluiting in 2012 van de nieuwe Hanzelijn tussen Lelystad en Zwolle en de economische groei van Schiphol en de Amsterdamse Zuidas zorgen voor een toename van het aantal reizigers. Om aan de groeiende vraag te voldoen, stijgt het aantal treinen tussen Amsterdam en Flevoland van zes naar twaalf treinen per uur. “Extra treinen. Minder wacht- en reistijd. Er kunnen dan twee keer zoveel treinreizigers tussen Flevoland en Noord-Holland reizen als nu: ruim 80.000 in plaats van 40.000”, aldus de minister. Dat is een eerste stap op weg naar ‘spoorboekloos rijden’. Vanaf 2020 kunnen reizigers iedere tien minuten een trein pakken tussen de grote steden in de Randstad, Brabant en Gelderland. Het kabinet heeft hier in totaal 4,4 miljard euro voor uitgetrokken.

ProRail legt de komende tijd nieuwe sporen aan tussen Schiphol en Duivendrecht. Er komen nieuwe spooraansluitingen en spoorviaducten zodat het treinverkeer moeiteloos door kan gaan.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail