Gouden plaat voor veelbekeken clip bij lied ‘De Stratenmaker’
Stratenmakersbedrijf Klink-Nijland wilde voor het eigen 25-jarig bestaan iets bijzonders doen. Dat resulteerde in het nummer ‘De Stratenmaker’ van de band Doppen’s Textiel. Via streamingdiensten en social media is de bijbehorende clip inmiddels meer dan 100.000 keer bekeken en dat is goed voor een gouden plaat.
Met het nummer wilde het stratenmakersbedrijf uit Raalte het vak van stratenmakers en de eigen werknemers in het zonnetje zetten. Dat resulteerde erin dat Doppen’s Textiel het nummer ‘De Stratenmaker’ opnam. Ook werd een er clip bij het nummer geproduceerd, waarin de medewerkers van het bedrijf ook figureren.
“Het was niet voor niets dat Klink-Nijland besloot om op deze manier het stratenmakersvak te promoten in de regio”, zo wordt het initiatief toegelicht. “Er is namelijk een groeiend tekort aan mensen in het vak. Het idee om een clip te gaan maken, versterkt de betrokkenheid van de medewerkers op een nieuwe manier. Dit kon op waardering rekenen van de medewerkers, maar ook collegabedrijven in infraland. Op een vrijdagavond en zaterdag werd de clip opgenomen. Het personeel kwam daarvoor enthousiast opdraven en hielp vervolgens ook mee in de online verspreiding van het nummer op diverse kanalen.”
Meer dan 100.000 views
Het idee kwam dus van het bedrijf, bassist Jan Doppen schreef het nummer en pr-expert Gerben Derks nam de promotie voor zijn rekening. In combinatie met de hulp van de medewerkers en andere betrokkenen bij het bedrijf heeft dat voor flink wat zichtbaarheid gezorgd, want vijf weken na de lancering van het nummer is de clip van het nummer meer dan 100.000 keer bekeken via kanalen als YouTube en social media. Als die kaap eenmaal is gerond, kan er een gouden plaat worden aangevraagd bij NVPI Audio en in dit geval is die ook toegekend aan voor het aantal views van de clip. En die kan hieronder worden bekeken.