IS9

Binnen de afdeling IS9 werd al het onderhoud in en om het spoor aangestuurd en uitgevoerd.

Deze afdeling bestond totdat in 1995 NS werd geprivatiseerd.

Centraal in Utrecht was er een stafgroep met per techniekveld een StafMedewerker als hoogste technische baas die instrukties en voorschriften opstelde waar alle technische medewerkers zich aan diende te houden.

We kenden de volgende StafMedewerkers:

  • SMS Stafmedewerker Seinwezen
  • SME Stafmedewerker Energievoorziening
  • SMT Stafmedewerker Telecommunicatie
  • SMM Stafmedewerker Meettechniek

Lokaal in de distrikten was er een DistrictStafgroep met daaronder Secties.

We kenden de volgende districten:

: Zwolle

: Amsterdam

: Utrecht

: Rotterdam

: Eindhoven

De lokaal technisch hoogst verantwoordelijke medewerkers waren:

  • DMS Districtmedewerker Seinwezen
  • DME Districtmedewerker Energievoorziening
  • DMI Districtmedewerker Informatica en Telecommunicatie
  • DMM Districtmedewerker Meettechniek

Het technisch uitvoerend personeel van opzichters en monteur / hoofdmonteurs per techniekveld waren ondergebracht in zogenaamde secties, met een sectieleider als leidinggevende en technisch verantwoordelijke voor de uitvoering van alle technische werkzaamheden.

Binnen een district waren er meerdere secties Seinwezen en Energievoorziening.

District Rotterdam had b.v. secties Seinwezen in Rotterdam-Noord, Rotterdam-Zuid, Den Haag en Roosendaal; Voor Energievoorziening waren er secties in Den Haag, Rotterdam-Zuid en Roosendaal. Een en ander afhankelijk van de concentratie van werkzaamheden en het gegeven dat ingeval van verstoringen een technisch persoon in de avond uren en weekenden binnen 45 minuten ter plaatse moest kunnen zijn.

Verder was er per district één sectie Telecom en één DistrictsMeetgroep.