Elektrische kadekraan met ‘vliegwiel’ heeft geen stroomverzwaring nodig

elektrische kadekraan met vliegwiel
De kadekraan met vliegwiel. Nieuwsblad Transport / Rieneke Kok

United Waalhaven Terminals (UWT) werkt sinds kort bij het empty depot in de Waalhaven met een elektrische kadekraan die is aangesloten op een vliegwiel. Het wiel vangt de piekbelasting op bij het hijsen, waardoor UWT geen verzwaring van de netaansluiting nodig heeft voor het elektrificeren van kadekranen. De kosten? Vijf ton. Het vliegwiel moet in zo’n drie tot vier jaar terugverdiend zijn.

U las zojuist de inleiding van het artikel. Wilt u verder lezen?

Bent u al abonnee?

Inloggen

Auteur: Rieneke Kok

Bron: Nieuwsblad Transport

Elektrische kadekraan met ‘vliegwiel’ heeft geen stroomverzwaring nodig | Infrasite

Elektrische kadekraan met ‘vliegwiel’ heeft geen stroomverzwaring nodig

elektrische kadekraan met vliegwiel
De kadekraan met vliegwiel. Nieuwsblad Transport / Rieneke Kok

United Waalhaven Terminals (UWT) werkt sinds kort bij het empty depot in de Waalhaven met een elektrische kadekraan die is aangesloten op een vliegwiel. Het wiel vangt de piekbelasting op bij het hijsen, waardoor UWT geen verzwaring van de netaansluiting nodig heeft voor het elektrificeren van kadekranen. De kosten? Vijf ton. Het vliegwiel moet in zo’n drie tot vier jaar terugverdiend zijn.

U las zojuist de inleiding van het artikel. Wilt u verder lezen?

Bent u al abonnee?

Inloggen

Auteur: Rieneke Kok

Bron: Nieuwsblad Transport