OV ombudsman pleit voor zorgvuldige besluitvorming
De OV ombudsman maakt zich zorgen over de trend dat woonkernen en soms ook woonwijken van steden moeilijker bereikbaar worden met het openbaar vervoer. Dit komt doordat OV-bedrijven en hun...Lees verder
Om de regio Brainport Eindhoven in de toekomst leefbaar en bereikbaar te houden, slaan diverse Brabantse bedrijven, onderwijsinstellingen en overheden de handen ineen. Met ‘Collectief vervoer 2.0’, is het de bedoeling dat werknemers en studenten...Lees verder
OV ombudsman kritisch over haperende informatievoorziening
OV-bedrijven moeten beter communiceren met hun reizigers als er vertragingen optreden of diensten uitvallen. Ook de informatievoorziening over de algemene voorwaarden van OV-abonnementen kan beter. Dit schrijft de OV ombudsman,...Lees verder
Met één app naar je werk, ’s avonds na de bioscoop naar huis of bezoek aan je familie. Met een vervoermiddel dat op dat moment het beste uitkomt: fiets, bus, taxi of auto. Met een...Lees verder
Door Spoorplan Noord-Nederland nemen de reismogelijkheden met de trein in het noorden flink toe, waardoor er snellere verbindingen in de regio en naar de Randstad ontstaan. ProRail werkt in dit kader aan de verbetering van...Lees verder
Vandaag deed de rechter uitspraak in de zaak die Consumentenclaim had aangespannen tegen NS. De rechtszaak draaide om de vraag of een vervoerbewijs recht geeft op een zitplaats. Dit is niet het geval: een vervoerbewijs...Lees verder
Wie reist met het openbaar vervoer, betaalt nogal eens meer dan nodig is, zo zegt de onafhankelijke ombudsman voor beter openbaar vervoer, het OV loket. Dat kan gelden voor reizigers die met een kortingsabonnement in...Lees verder
Op 13 april start in Zuid-Nederland de introductie van de nieuwe versie van TimesUpp, een digitale reisassistent die gebruikers via real-time data inzicht geeft in het best mogelijke traject van A naar B. In eerste...Lees verder
Live demonstratie nieuwe diensten op provinciale weg N205
Tijdens een live demonstratie laat de Noord-Hollandse gedeputeerde Elisabeth Post vandaag dinsdag 20 maart 2018 zien dat de N205 klaar is voor Talking Traffic. In Talking Traffic zitten...Lees verder
Ruim 1,2 miljoen weggebruikers kunnen vanaf nu persoonlijke waarschuwingen voor naderend filegevaar, stilstaand verkeer en plotseling veranderende lokale weersomstandigheden ontvangen. Gebruikers van Flitsmeister profiteren als eerste van dit soort realtime informatie. Het is de eerste...Lees verder
Vandaag 20 maart 2018 start de verkenning ‘Talking Maps’. Tien inspectieauto’s van de provincie Noord-Brabant worden uitgerust met een camera om de 560 kilometer provinciale weg in Noord-Brabant nauwkeurig te scannen. De data worden direct...Lees verder
Staatssecretaris Van Veldhoven (IenW) informeerde op 15 januari 2018 de Tweede Kamer over haar plannen om data uit het openbaar vervoer zoals reisinformatie of prestatie-informatie van ProRail toegankelijker te maken.
Een rapport over de resultaten van...Lees verder
Nederlandse partners in mobiliteit organiseren Dutch Mobility Hackathon
Met de auto, trein of het vliegtuig. Via de ANWB, NS en Schiphol bereiken dagelijks miljoenen reizigers hun bestemming. Met de Dutch Mobility Hackathon stellen deze drie grote...Lees verder
Goed nieuws voor reizigers: op vele verzoek keert het grote klapperbord terug op station Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Amsterdam.
Iedereen herinnert zich nog wel het grote klapperbord op het station, waar je van ver kon...Lees verder
OV Beter helpt bij het verbeteren van toegankelijke reisinformatie
9292 en Vitence zijn een strategische samenwerking gestart: OV Beter. In dit samenwerkingsverband bundelen zij hun krachten en helpen zij reizigers door het tonen van haltetoegankelijkheid en...Lees verder
Snellere doorstroming en verhoogde verkeersveiligheid met de cloud
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft een consortium van Ericsson, Siemens en Simacan de gunning verleend voor het ontwikkelen van clouddiensten. Het consortium opereert onder de naam...Lees verder
Reisinformatiegigant 9292 heeft zichzelf opnieuw overtroffen
Ook in 2016 zette de groei in aantal reisadviezen weer door. Waar het bedrijf in 2015 dagelijks gemiddeld 1.8 reisadviezen produceerde, waren dat er in 2016 ruim 1.9 miljoen. In...Lees verder
Sinds 22 december 2016 kunnen ov-reizigers in het reisadvies van 9292 ook zien of ze hun fiets kunnen parkeren bij een halte. Op de haltepagina’s wordt niet alleen vermeld of er een fietsenstalling aanwezig is,...Lees verder