Definitie


OECD rapport





Feiten uit het rapport mbt. mobiliteit:
  • In de spits wordt binnen de Randstad eerder een keuze gemaakt voor het OV dan buiten de spits. Een voorbeeld is Amsterdam. Buiten de spits worden 25% van alle reizen met het OV afgelegd, terwijl gedurende de spits het aantal met het OV reizende passagiers stijgt tot 40%.
  • In vergelijking met andere metropolitane regio's wordt het bestaande spoornetwerk binnen de Randstad al zwaar benut. OESO beveelt meer snelle en frequente verbindingen tussen de grote steden.
  • Het rapport schrijft dat lokale overheden zoals gemeenten meer macht hebben dan regionale overheden. Dit maakt het makkelijker om decentrale OV projecten te realiseren dan om een centrale organisatie van OV te bewerkstelligen. Een centrale organisatie van het OV zou meer oplossingen bieden voor het mobiliteitsprobleem. Met een centrale organisatie kunnen aansluitpunten en tijden tussen verschillende typen OV makkelijker verbeterd worden.*De Randstad kenmerkt zich door het vlakke land en hoge bevolkingsdichtheid. Daarnaast kent de Randstad congestieproblemen naar aanleiding van de files. Het rapport kaart aan dat deze factoren bij elkaar, een unieke gelegenheid vormen voor een geïntegreerd OV-systeem, terwijl dit in vergelijking met andere metropolitane gebieden, nog maar weinig wordt benut. Bij het verder ontwikkelen van het railnetwerk, zou niet alleen aandacht besteed moeten worden aan het verbinden van steden binnen de Randstad en het vervoer daartussen, maar ook aan bedrijven die momenteel langs drukke wegen zijn gepositioneerd.


Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Mar 24, 2008 by corina de jongh.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Ombouw Hoekse Lijn vertraagd
Nieuwsbericht
55.000 nieuwe arbeidskrachten nodig in de bouw
Nieuwsbericht
Laatste Open Dag Noord/Zuidlijn op 20 januari 2018
Nieuwsbericht
Bedrijfsleven onderneemt actie voor stoplichtvrije A59
Nieuwsbericht
Inbesteden overheid ontneemt ondernemer eerlijke kans op werk
Nieuwsbericht
De spiraalwikkelbuis techniek: Onbekend maakt onbemind
Artikel
EIB conjunctuurmeting oktober 2017
Nieuwsbericht
Nederland ontvangt 82,8 mln Europese bijdrage voor infrastructuur
Nieuwsbericht
Ringweg Groningen wordt vernieuwd
Nieuwsbericht
Save the Date - Control Room Event 2018 van 9 tot en met 13 april 2018
Weblogposting
Honderden miljoenen voor toekomstbestendige infrastructuur
Nieuwsbericht
Definitieve keuze voor herbouw Sluis II Wilhelminakanaal Tilburg
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat zet waarschuwingssysteem Flister in tegen ongelukken
Nieuwsbericht
Bouwbedrijven onderzoeken breedplaatvloeren
Nieuwsbericht
Bouwers formuleren concrete adviezen voor Transitieagenda Bouw
Nieuwsbericht
Dienstregeling 2018 van start in de sneeuw
Nieuwsbericht
Prestigieus Europees ITS congres komt naar Nederland in 2019
Nieuwsbericht
Pier Eringa: "Meer goederen over het spoor"
Nieuwsbericht
Bovenste buizen A2-tunnel Maastricht tijdelijk dicht
Nieuwsbericht
Sloop en nieuwbouw parkeergarage P1 Eindhoven Airport
Nieuwsbericht
Bestuurlijke overeenkomst A27 Houten–Hooipolder getekend
Nieuwsbericht
Soepel elektrisch rijden in Benelux
Nieuwsbericht
ProRail test nieuw type geluidsscherm in Susteren
Nieuwsbericht








[Banners]