Definitie


LMCA





In november 2007 bracht het Ministerie van Verkeer en Waterstaat twee rapporten uit over de totale vraag en aanbod van wegen en spoor tot het jaar 2020.

LMCA- Spoor

De centrale conclusie van het LMCA- Spoor geciteerd uit het Eindrapport:

"De groeiprognose voor met name het personenvervoer over het spoor moet ten opzichte van de Nota Mobiliteit naar boven worden bijgesteld. De ambitie voor hoogfrequent vervoer en het faciliteren van de groei van goederenvervoer vergt aanvullende investeringen."

De nota mobiliteit ging uit van een groeiprognose van 17 miljard reizigerskilometers op het spoor in 2020. Het lijkt dat we deze groeiprognose omhoog kunnen schroeven naar 21-23 miljard reizigerskilometers, aangezien we in 2006 al op een vervoeromvang van +- 16 miljard reizigerskilometers zitten!

LMCA- Wegen

De centrale conclusie van het LMCA- Wegen geciteerd uit het Eindrapport:
  1. Het huidige investeringspakket in het MIT 2007 heeft een positief effect, maar er resteren nog knelpunten, met name in de Randstad.
  2. Als op dat beeld het eindbeeld van prijsbeleid wordt toegepast (2,3 cent basisheffing en 11 cent congestieheffing), dan resteren er in 2020 nog steeds knelpunten: prijsbeleid helpt, maar bouwen blijft noodzakelijk.
  3. De ambities uit de Nota Mobiliteit zijn bijna overal haalbaar. Op de ringen Rotterdam en Utrecht zullen, aanvullend op de investeringen in weginfra, ook andere integrale, creatieve, multimodale oplossingen moeten worden uitgewerkt.
  4. Analyse vrachtvervoer en analyse Rijks N-wegen leveren nieuwe inzichten op.
Links en Rapportages

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Oct 27, 2008 by pieter gardenier.
Meest recente wijziging: Redactie Infrasite - 22-07-2015


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





Bouwend Nederland: Stikstof en PFAS Maatregelen kabinet kosten te veel tijd
Nieuwsbericht
Kabinet neemt maatregelen voor natuur, bouw en infrastructuur
Nieuwsbericht
VNO-NCW: Ondernemers zeer kritisch over PFAS-beleid kabinet
Nieuwsbericht
Stikstof en PFAS-crisis in cruciale fase, Bouwend Nederland in afwachting van concrete maatregelen
Nieuwsbericht
Verdubbeling investeringen in innovatie naar 4,9 miljard euro
Nieuwsbericht
Minister-president in gesprek met bouwers over stikstof en PFAS
Nieuwsbericht
Rijksbrede inkoop: duurzaam, sociaal en innovatief
Nieuwsbericht
Benoeming programmadirecteur-generaal Stikstof bij ministerie LNV
Nieuwsbericht
Maritieme sector groeit opnieuw in 2018
Nieuwsbericht
Orderportefeuilles in de gww verder gedaald
Nieuwsbericht
Investeringscapaciteit van corporaties naar € 40 miljard bij consistente waardering van bezit
Nieuwsbericht
Van verticale landbouw tot virtuele delta: 26 miljoen voor innovatief onderzoek
Nieuwsbericht
Allego betreedt Scandinavische markt met High Power Charging-oplossingen tot 350 kW
Nieuwsbericht
Rover drukt stempel op invoering NS Flex abonnementen
Nieuwsbericht
Heijmans krijgt voorlopige gunning Schiphol voor verdubbeling rijbaanstelsel Quebec
Nieuwsbericht
Blusprobleem Waalhaven nog niet opgelost
Nieuwsbericht
Heijmans en BAM vragen vergunning aan voor joint venture asfaltcentrales
Nieuwsbericht
Voortgang dijkversterkingsplannen Marken en vervolgonderzoek
Nieuwsbericht
Rijkswaterstaat onderzoekt weggebruik in Zuid-Holland
Nieuwsbericht
Kabinet neemt extra maatregelen voor klimaatdoelen
Nieuwsbericht
Groningen in 2020 in het teken van omgaan met klimaatverandering
Nieuwsbericht
Klimaat- en Energieverkenning 2019
Document
Stikstof problematiek
Document


[Banners]


[Events]

[Rotating banners]