LMCA

In november 2007 bracht het Ministerie van Verkeer en Waterstaat twee rapporten uit over de totale vraag en aanbod van wegen en spoor tot het jaar 2020.

LMCA- Spoor

De centrale conclusie van het LMCA- Spoor geciteerd uit het Eindrapport:

"De groeiprognose voor met name het personenvervoer over het spoor moet ten opzichte van de Nota Mobiliteit naar boven worden bijgesteld. De ambitie voor hoogfrequent vervoer en het faciliteren van de groei van goederenvervoer vergt aanvullende investeringen."

De nota mobiliteit ging uit van een groeiprognose van 17 miljard reizigerskilometers op het spoor in 2020. Het lijkt dat we deze groeiprognose omhoog kunnen schroeven naar 21-23 miljard reizigerskilometers, aangezien we in 2006 al op een vervoeromvang van +- 16 miljard reizigerskilometers zitten!

LMCA- Wegen

De centrale conclusie van het LMCA- Wegen geciteerd uit het Eindrapport:

  1. Het huidige investeringspakket in het MIT 2007 heeft een positief effect, maar er resteren nog knelpunten, met name in de Randstad.
  2. Als op dat beeld het eindbeeld van prijsbeleid wordt toegepast (2,3 cent basisheffing en 11 cent congestieheffing), dan resteren er in 2020 nog steeds knelpunten: prijsbeleid helpt, maar bouwen blijft noodzakelijk.
  3. De ambities uit de Nota Mobiliteit zijn bijna overal haalbaar. Op de ringen Rotterdam en Utrecht zullen, aanvullend op de investeringen in weginfra, ook andere integrale, creatieve, multimodale oplossingen moeten worden uitgewerkt.
  4. Analyse vrachtvervoer en analyse Rijks N-wegen leveren nieuwe inzichten op.

Links en Rapportages

LMCA | Infrasite

LMCA

In november 2007 bracht het Ministerie van Verkeer en Waterstaat twee rapporten uit over de totale vraag en aanbod van wegen en spoor tot het jaar 2020.

LMCA- Spoor

De centrale conclusie van het LMCA- Spoor geciteerd uit het Eindrapport:

"De groeiprognose voor met name het personenvervoer over het spoor moet ten opzichte van de Nota Mobiliteit naar boven worden bijgesteld. De ambitie voor hoogfrequent vervoer en het faciliteren van de groei van goederenvervoer vergt aanvullende investeringen."

De nota mobiliteit ging uit van een groeiprognose van 17 miljard reizigerskilometers op het spoor in 2020. Het lijkt dat we deze groeiprognose omhoog kunnen schroeven naar 21-23 miljard reizigerskilometers, aangezien we in 2006 al op een vervoeromvang van +- 16 miljard reizigerskilometers zitten!

LMCA- Wegen

De centrale conclusie van het LMCA- Wegen geciteerd uit het Eindrapport:

  1. Het huidige investeringspakket in het MIT 2007 heeft een positief effect, maar er resteren nog knelpunten, met name in de Randstad.
  2. Als op dat beeld het eindbeeld van prijsbeleid wordt toegepast (2,3 cent basisheffing en 11 cent congestieheffing), dan resteren er in 2020 nog steeds knelpunten: prijsbeleid helpt, maar bouwen blijft noodzakelijk.
  3. De ambities uit de Nota Mobiliteit zijn bijna overal haalbaar. Op de ringen Rotterdam en Utrecht zullen, aanvullend op de investeringen in weginfra, ook andere integrale, creatieve, multimodale oplossingen moeten worden uitgewerkt.
  4. Analyse vrachtvervoer en analyse Rijks N-wegen leveren nieuwe inzichten op.

Links en Rapportages