
De
Boortunnel Groen Hart is een van de Kunstwerken van de HSL-Zuid. De Tunnel ligt tussen Leiderdorp en Hazerswoude en is ruim 7 km lang. Hij is gebouwd om het karakteristieke veenweidelandschap van het Groene Hart te sparen. De tunnel is, samen met de brug over het Hollandsch Diep, het meest imposante kunstwerk van de HSL-Zuid.
Kerngegevens- Lengte boortunnel: 7160 meter; inclusief de toeritten 8670 meter.
- Lengte toerit bij Leiderdorp: 713 meter;
- Lengte toerit bij Hazerswoude: 768 meter;
- Diameter boorschild: 14,87 meter.
- Diepteligging tunnel: ongeveer 30 meter onder NAP.
- Betonnen scheidingswand: 10 meter hoog en 0,45 meter dik
Eerste versie artikel geschreven door: Katja Torbijn
Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de
redactie van Infrasite.
This page was last changed in Railpedia on Feb 24, 2010 by pieter gardenier.
Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!
EU-commissie co-financiert MEGA-E project met 29 miljoen euro
Pilz lichtschermen geschikt voor de hoogste veiligheidscategorieën
Meer zand voor Texel van Westerslag tot De Koog
In 2017 meer verkeersdoden op de fiets dan in de auto
Transferium Maasvlakte geopend
Fryslân investeert in verkeersveiligheid en IJsselmeerkust
Dag van de Openbare Ruimte groeit naar Vakbeurs Openbare Ruimte
Ontwerp Afsluitdijk toegelicht
Uitloop renovatie sluis Hengelo
Onderzoek naar invloed ondergrondse warmtebronnen op drinkwatertemperatuur
Limburgs aanbod aan kabinet voor duurzamer en toekomstbestendig Nederland
NKWK Kennisconferentie: van papier naar praktijk
Nieuwe groene betoncentrale in Almere is landelijke primeur
Vacature Consultant Machineveiligheid (Infra) bij D&F | Passion for Safety
Arcadis sluit raamovereenkomst TenneT op gebieden planologie en omgeving
Van Veldhoven opent testlab voor onderzoek naar laden elektrische auto's
Samen maatschappelijke opgaven het hoofd bieden
Directievoorzitter draagt stokje over aan derde generatie
Europa nog niet klaar voor elektrische auto
Bestuurders Zuid-Holland aan de slag met grootste onderhoudsopgave ooit
Havenbedrijf legt getijdepoelen aan in het Calandkanaal
Werken onder hoogspanning
RJT Finance investeert in Luminext