Definitie


Werktreininstructie





Een werktreininstructie (WTI) is een bindend document voor de Werktreinbegeleider (WTB). De volgende informatie moet in de WTI worden opgenomen.
  1. Activiteiten;
  2. Locatie: Hierin zijn opgenomen, A. De buitendienstelling / B. Het werkgebied / C. De Werktrein en railwegvoertuig;
  3. Datum van uitvoering;
  4. Aanwezigheid van meerdere werktreinen en rail wegvoertuigen;
  5. De spanningsloostelling van de bovenleiding op het buitendienst gesteld gebied;
  6. De wijze van communiceren;
  7. De bijzonderheden.
Na een instructie van de LWB aan de WTB, geeft de WTB een instructie aan de Werktreinmachinist. De WTB ontvangt van de LWB drie exemplaren. Deze worden ondertekend door de LWB, WTB en Werktreinmachinist. Na ondertekening ontvangt de LWB een exemplaar terug. Een document behoud de WTB. De Werktreinmachinist ontvangt van de WTB het derde formulier. Bij de WTI wordt altijd door de LWB als bijlage een Beeldinstructie toegevoegd.

De volgende informatie wordt verstrekt en is in de WTI opgenomen:
  • Het werkgebied/locatie van de werktrein of rail wegvoertuig;
  • Het aanrijden van overwegen;
  • Het passeren van lichtseinen en hoofdseinen;
  • De aanwezigheid van meerdere werktreinen en rail wegvoertuigen.
  • Aanrijdgevaar voor personeel en wegvertkeer;
  • Aanrijdgevaar Nevenspoor.
  • Rangeerbeweging op het buitendienstgesteld spoor;
  • Het Sleutelen van overwegen;
  • De toestemming welke wissels gekrukt mogen worden en welke geklemd zijn.
Voor al deze handelingen worden procedures gehanteerd waarvoor altijd toestemming nodig is van de LWB. De LWB heeft altijd contact met de Treindienstleider en kan de WTB opdracht geven contact op te nemen met de treindienstleider voor de uit te voeren rangeerbewegingen. Voorwaarde is dat de WTB tevens volledig bevoegd Rangeerder is.

Deze gegevens stammen uit Railpedia. Railpedia is in 2010 in Infrasite opgenomen.
Wilt u gegevens gewijzigd hebben of heeft u vragen, neemt u dan contact op met de redactie van Infrasite.

This page was last changed in Railpedia on Apr 08, 2008 by katja torbijn.


Deze definitie of dit lemma wijzigen? Een nieuw lemma starten? Dat kan! Klik hier en mail ons!


Deel dit artikel:                   





6 Redenen om Verkeer, Mobiliteit & Parkeren te bezoeken
Weblogposting
Lightwell levert 700 armaturen aan Heerhugowaard
Weblogposting
Interview met Ineke Meijer namens de Provincie Gelderland over het Partnership Talking Traffic
Artikel
Bezoek Active Roads op stand 2.114!
Weblogposting
Primeur op Verkeer, Mobiliteit & Parkeren 2017: De Verrijdbare Mobiele Parkeer Unit (VMPU) van De Groot Camerasystemen (stand 2.092)!
Weblogposting
Aangepaste aanbestedingsdocumenten voor Design & Construct-contracten
Nieuwsbericht
Steun op VN klimaattop voor nieuw in Nederland gevestigd klimaatcentrum
Nieuwsbericht
Eerste schop in de grond voor bouw Nieuwe Sluis Terneuzen
Nieuwsbericht
Aanbesteding A1 Apeldoorn-Azelo fase 1 van start
Nieuwsbericht
Start verkenning Drentse Zonneroute A37
Nieuwsbericht
Start proef innovatieve laadmethode afval vervoer over water
Nieuwsbericht
Viering hoogwaterveiligheid Grensmaas
Nieuwsbericht
CBS onderzoek Verplaatsingen in Nederland
Nieuwsbericht
Lezingen van topniveau bij Verkeer, Mobiliteit & Parkeren 2017
Weblogposting
Sneller en langer groen voor fietsers in ’s-Hertogenbosch
Nieuwsbericht
Dynniq gaat samenwerken met het TU Delft Transport Instituut
Weblogposting
Verkeer rijdt over de nieuwe N31 door Harlingen
Nieuwsbericht
Oost-Nederland zet in op Slimme Mobiliteit
Nieuwsbericht
Zelfrijdende auto kansloos zonder aanpassingen in verkeersinfrastructuur in Nederland
Artikel
Samenwerking Noord-Brabant en Ohio voor Smart en Green Mobility
Nieuwsbericht
Flowtack van Royal HaskoningDHV wint De Vernufteling
Nieuwsbericht
A2 Maastricht wint Schreuderprijs 2017
Nieuwsbericht
Nominaties RIONEDinnovatieprijs 2018
Nieuwsbericht








[Banners]