N264 Sint Hubert. Foto: provincie Noord-Brabant

Eerste van drie projecten N264 opgeleverd

In het grootschalige aanpassen van de N264 is een mijlpaal bereikt: het deel van de weg bij Sint Hubert is in gebruik genomen. Op twee andere locaties wordt de weg nog onder handen genomen. In totaal is er zo’n 25 miljoen euro met het project gemoeid.

De N264, die dus in drie deelprojecten op de schop wordt genomen, verbindt de A50 bij Uden met de N271 bij Gennip. Het deel van de provinciale weg dat door de bebouwde kom van Sint Hubert loopt, is nu zo ontworpen dat de rijsnelheid er aanzienlijk lager is komen te liggen. De fiets- en wandelpaden liggen nu verder van de weg af en er zijn betere oversteekplaatsen gebouwd. Door deze en andere ingrepen door Heijmans is de verkeersveiligheid verbeterd terwijl de inwoners minder overlast van het verkeer ervaren.

De officiele openingshandeling betrof het planten van een boom door gedeputeerde Christophe van der Maat en wethouder Jos van den Boogaart van de gemeente Mill en Sint Hubert. De gedeputeerde is blij dat met die handeling en het weer in gebruik nemen van dit deel van de N264 een belangrijke stap is gezet. Maar daarmee zijn de provincie en de andere betrokkenen er dus nog niet. Ook bij Uden en tussen Odiliapeel en Haps gaat de N264 nog op de schop.

Aanbesteding

Op die eerste locatie worden drie rotondes omgebouwd tot kruispunten met slimme verkeerslichten. Ook komt er een weefvak tussen twee afritten om de afwikkeling van het verkeer te verbeteren. Voor dit project moet nog een aannemer worden gevonden middels een aanbesteding en voor het stuk weg tussen Odiliapeel en Haps staat de uitvoering vanaf 2023 gepland. Hier wordt groot onderhoud gecombineerd met diverse ingrepen.

“Zo komen er een zuidelijke parallelweg, een nieuwe rotonde, betere oversteekplaatsen voor fietsers, geluidsreducerend asfalt, geleiderails, een vernieuwde inrit voor een restaurant en het bedrijvenpark, een dassenrooster, twee faunapassages en een deel van de weg krijgt een adviessnelheid van 60 kilometer per uur.”

Lees ook:

Onderwerpen: ,

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van Infrasite. Daarnaast is hij hoofdredacteur Personenvervoer & Verkeer bij online vakbladuitgeverij ProMedia.

Eerste van drie projecten N264 opgeleverd | Infrasite
N264 Sint Hubert. Foto: provincie Noord-Brabant

Eerste van drie projecten N264 opgeleverd

In het grootschalige aanpassen van de N264 is een mijlpaal bereikt: het deel van de weg bij Sint Hubert is in gebruik genomen. Op twee andere locaties wordt de weg nog onder handen genomen. In totaal is er zo’n 25 miljoen euro met het project gemoeid.

De N264, die dus in drie deelprojecten op de schop wordt genomen, verbindt de A50 bij Uden met de N271 bij Gennip. Het deel van de provinciale weg dat door de bebouwde kom van Sint Hubert loopt, is nu zo ontworpen dat de rijsnelheid er aanzienlijk lager is komen te liggen. De fiets- en wandelpaden liggen nu verder van de weg af en er zijn betere oversteekplaatsen gebouwd. Door deze en andere ingrepen door Heijmans is de verkeersveiligheid verbeterd terwijl de inwoners minder overlast van het verkeer ervaren.

De officiele openingshandeling betrof het planten van een boom door gedeputeerde Christophe van der Maat en wethouder Jos van den Boogaart van de gemeente Mill en Sint Hubert. De gedeputeerde is blij dat met die handeling en het weer in gebruik nemen van dit deel van de N264 een belangrijke stap is gezet. Maar daarmee zijn de provincie en de andere betrokkenen er dus nog niet. Ook bij Uden en tussen Odiliapeel en Haps gaat de N264 nog op de schop.

Aanbesteding

Op die eerste locatie worden drie rotondes omgebouwd tot kruispunten met slimme verkeerslichten. Ook komt er een weefvak tussen twee afritten om de afwikkeling van het verkeer te verbeteren. Voor dit project moet nog een aannemer worden gevonden middels een aanbesteding en voor het stuk weg tussen Odiliapeel en Haps staat de uitvoering vanaf 2023 gepland. Hier wordt groot onderhoud gecombineerd met diverse ingrepen.

“Zo komen er een zuidelijke parallelweg, een nieuwe rotonde, betere oversteekplaatsen voor fietsers, geluidsreducerend asfalt, geleiderails, een vernieuwde inrit voor een restaurant en het bedrijvenpark, een dassenrooster, twee faunapassages en een deel van de weg krijgt een adviessnelheid van 60 kilometer per uur.”

Lees ook:

Onderwerpen: ,

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van Infrasite. Daarnaast is hij hoofdredacteur Personenvervoer & Verkeer bij online vakbladuitgeverij ProMedia.