Gunning project De Nieuwe N200 aan Combinatie KWS-Van Hattum & Blankevoort

Foto: Ivo Ketelaar

Start uitvoering begin oktober 2018

De combinatie KWS-Van Hattum en Blankevoort heeft het project ‘De Nieuwe N200’ gegund gekregen. Het gaat om een grootschalige reconstructie van de N200, inclusief het aanleggen van nieuwe drinkwaterleidingen, het verhogen van de dijk en het bouwen van een nieuwe brug in Halfweg. Het project wordt uitgevoerd in opdracht van de bestuurlijke opdrachtgevers Gemeente Amsterdam, waterschap Amstel, Gooi en Vecht en Rijkswaterstaat.

Het werk bestaat uit het herinrichten, reconstrueren en integraal inpassen van het water- en infrasysteem N200 en de aansluitende delen tot ‘De Nieuwe N200‘. Door alle verschillende onderdelen in een project te combineren worden tijd en kosten bespaard en krijgt de weg een nieuwe uitstraling passend bij de omgeving. Het traject start ten westen van de boezembruggen in Halfweg en loopt door tot de Admiraal de Ruijterweg in Amsterdam.

De combinatie KWS-Van Hattum en Blankevoort (beide Koninklijke VolkerWessels ondernemingen) gaat de boezembruggen in Halfweg vervangen, de directe omgeving in Halfweg opnieuw en groener inrichten waardoor de leefbaarheid verbetert, de duiker Polanenkade vervangen, twee nieuwe drinkwatertransportleidingen aanleggen, de waterkering 10 tot 50 centimeter ophogen, een ecopassage aanleggen en de N200 vanaf de Seineweg in Amsterdam herinrichten tot een stedelijke weg inclusief nieuwe voetgangers- en fietsoversteekplaatsen. De combinatie werkt hierbij nauw samen met Visser & Smit Hanab, Vialis en OCE (Opsporen Conventionele Explosieven).

Willem Bogaard, Projectmanager ‘De Nieuwe N200’: ‘We hebben een concurrentie gerichte dialoog gevoerd met als resultaat goede tot zeer goede inschrijvingen. De combinatie KWS-Van Hattum en Blankevoort heeft in haar EMVI-plan onderscheid kunnen maken door met een slimme uitvoeringsmethode te komen waardoor de verkeershinder gedurende het project korter is en de openstelling van de Nieuwe N200 zo snel mogelijk gerealiseerd wordt. We kijken uit naar de samenwerking’.

Planning

De eerste fase van het project bestaat uit onderzoek en diverse voorbereidende werkzaamheden en duurt tot oktober 2018. Hierna legt ‘de combinatie’ de nieuwe drinkwatertransportleidingen aan en werkt zij aan de ophoging van de dijk. De nieuwe drinkwaterleidingen worden naar verwachting in april 2019 in gebruik genomen. Vervolgens start de reconstructie en herinrichting van de N200 en de bouw van de nieuwe brug in Halfweg. De verwachting is dat alle rijstroken van de Nieuwe N200 uiterlijk 1 december 2019 weer in gebruik zijn. De totale werkzaamheden lopen tot mei 2020, dan is ‘De Nieuwe N200’ helemaal gereed.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Waternet

Gunning project De Nieuwe N200 aan Combinatie KWS-Van Hattum & Blankevoort | Infrasite

Gunning project De Nieuwe N200 aan Combinatie KWS-Van Hattum & Blankevoort

Foto: Ivo Ketelaar

Start uitvoering begin oktober 2018

De combinatie KWS-Van Hattum en Blankevoort heeft het project ‘De Nieuwe N200’ gegund gekregen. Het gaat om een grootschalige reconstructie van de N200, inclusief het aanleggen van nieuwe drinkwaterleidingen, het verhogen van de dijk en het bouwen van een nieuwe brug in Halfweg. Het project wordt uitgevoerd in opdracht van de bestuurlijke opdrachtgevers Gemeente Amsterdam, waterschap Amstel, Gooi en Vecht en Rijkswaterstaat.

Het werk bestaat uit het herinrichten, reconstrueren en integraal inpassen van het water- en infrasysteem N200 en de aansluitende delen tot ‘De Nieuwe N200‘. Door alle verschillende onderdelen in een project te combineren worden tijd en kosten bespaard en krijgt de weg een nieuwe uitstraling passend bij de omgeving. Het traject start ten westen van de boezembruggen in Halfweg en loopt door tot de Admiraal de Ruijterweg in Amsterdam.

De combinatie KWS-Van Hattum en Blankevoort (beide Koninklijke VolkerWessels ondernemingen) gaat de boezembruggen in Halfweg vervangen, de directe omgeving in Halfweg opnieuw en groener inrichten waardoor de leefbaarheid verbetert, de duiker Polanenkade vervangen, twee nieuwe drinkwatertransportleidingen aanleggen, de waterkering 10 tot 50 centimeter ophogen, een ecopassage aanleggen en de N200 vanaf de Seineweg in Amsterdam herinrichten tot een stedelijke weg inclusief nieuwe voetgangers- en fietsoversteekplaatsen. De combinatie werkt hierbij nauw samen met Visser & Smit Hanab, Vialis en OCE (Opsporen Conventionele Explosieven).

Willem Bogaard, Projectmanager ‘De Nieuwe N200’: ‘We hebben een concurrentie gerichte dialoog gevoerd met als resultaat goede tot zeer goede inschrijvingen. De combinatie KWS-Van Hattum en Blankevoort heeft in haar EMVI-plan onderscheid kunnen maken door met een slimme uitvoeringsmethode te komen waardoor de verkeershinder gedurende het project korter is en de openstelling van de Nieuwe N200 zo snel mogelijk gerealiseerd wordt. We kijken uit naar de samenwerking’.

Planning

De eerste fase van het project bestaat uit onderzoek en diverse voorbereidende werkzaamheden en duurt tot oktober 2018. Hierna legt ‘de combinatie’ de nieuwe drinkwatertransportleidingen aan en werkt zij aan de ophoging van de dijk. De nieuwe drinkwaterleidingen worden naar verwachting in april 2019 in gebruik genomen. Vervolgens start de reconstructie en herinrichting van de N200 en de bouw van de nieuwe brug in Halfweg. De verwachting is dat alle rijstroken van de Nieuwe N200 uiterlijk 1 december 2019 weer in gebruik zijn. De totale werkzaamheden lopen tot mei 2020, dan is ‘De Nieuwe N200’ helemaal gereed.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Waternet