Project KARGO afgerond

metalen brug bruggen metaal

Na 5 jaar hard werken is het project KARGO helemaal afgerond.

Rijkswaterstaat heeft tussen 2011 en 2015 vijf stalen boogbruggen vervangen en drie gerenoveerd. De bruggen kunnen weer minimaal 30 jaar mee. 7 van de 8 bruggen 25 tot 50 m verhoogd, waardoor er hogere containerschepen onder de bruggen door kunnen.

Voor het project werd bijna 7 ton aan beton en staal gesloopt. Dat staat gelijk aan het gewicht van de Eiffeltoren. In totaal hebben we het werk in 600.000 manuren uitgevoerd (opgeteld ongeveer 69 jaar), is er 700 meter aan voegovergangen vervangen en zijn 180 vergunningen verleend. 98,5% van de oude bruggen is hergebruikt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat

Project KARGO afgerond | Infrasite

Project KARGO afgerond

metalen brug bruggen metaal

Na 5 jaar hard werken is het project KARGO helemaal afgerond.

Rijkswaterstaat heeft tussen 2011 en 2015 vijf stalen boogbruggen vervangen en drie gerenoveerd. De bruggen kunnen weer minimaal 30 jaar mee. 7 van de 8 bruggen 25 tot 50 m verhoogd, waardoor er hogere containerschepen onder de bruggen door kunnen.

Voor het project werd bijna 7 ton aan beton en staal gesloopt. Dat staat gelijk aan het gewicht van de Eiffeltoren. In totaal hebben we het werk in 600.000 manuren uitgevoerd (opgeteld ongeveer 69 jaar), is er 700 meter aan voegovergangen vervangen en zijn 180 vergunningen verleend. 98,5% van de oude bruggen is hergebruikt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat