PPS-wegverbredingsproject A9 in Duitsland afgerond

1721 Logo BAM

De Duitse minister van Transport, Alexander Dobrindt heeft op 5 september het laatste wegvak van snelweg A9 officieel geopend. De weg, onderdeel van het Trans-Europees transportnetwerk, verbindt Berlijn met Noord-Beieren en München en is over een lengte van 19 kilometer verbreed van vier naar zes rijstroken.

Het project is door Via Gateway Thüringen uitgevoerd in publiek-private samenwerking met de Bondsrepubliek Duitsland en deelstaat Thüringen, beiden vertegenwoordigd door het projectbureau DEGES Deutsche Einheit Fernstraßenplanungs- und -bau GmbH. Dit is het eerste project van het ‘A-Model’-programma, waarbij de vergoeding is gebaseerd op beschikbaarheid van de weg voor weggebruikers in plaats van op tolopbrengsten.

Via Gateway Thüringen, waarin BAM PPP (50%) en VINCI Concessions (50%) participeren, was verantwoordelijk voor ontwerp en planning, uitvoering, onderhoud en financiering van de verbreding van de snelweg. De joint venture zal gedurende 20 jaar de A9 beheren over een lengte van 46,5 kilometer, waarvan 27,5 kilometer is aangelegd door derden.

Ontwerp en bouw waren in handen van een bouwcombinatie, waarin Wayss & Freytag Ingenieurbau (werkmaatschappij BAM) en Eurovia (dochteronderneming VINCI) participeerden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: BAM - Koninklijke BAM Groep nv

PPS-wegverbredingsproject A9 in Duitsland afgerond | Infrasite

PPS-wegverbredingsproject A9 in Duitsland afgerond

1721 Logo BAM

De Duitse minister van Transport, Alexander Dobrindt heeft op 5 september het laatste wegvak van snelweg A9 officieel geopend. De weg, onderdeel van het Trans-Europees transportnetwerk, verbindt Berlijn met Noord-Beieren en München en is over een lengte van 19 kilometer verbreed van vier naar zes rijstroken.

Het project is door Via Gateway Thüringen uitgevoerd in publiek-private samenwerking met de Bondsrepubliek Duitsland en deelstaat Thüringen, beiden vertegenwoordigd door het projectbureau DEGES Deutsche Einheit Fernstraßenplanungs- und -bau GmbH. Dit is het eerste project van het ‘A-Model’-programma, waarbij de vergoeding is gebaseerd op beschikbaarheid van de weg voor weggebruikers in plaats van op tolopbrengsten.

Via Gateway Thüringen, waarin BAM PPP (50%) en VINCI Concessions (50%) participeren, was verantwoordelijk voor ontwerp en planning, uitvoering, onderhoud en financiering van de verbreding van de snelweg. De joint venture zal gedurende 20 jaar de A9 beheren over een lengte van 46,5 kilometer, waarvan 27,5 kilometer is aangelegd door derden.

Ontwerp en bouw waren in handen van een bouwcombinatie, waarin Wayss & Freytag Ingenieurbau (werkmaatschappij BAM) en Eurovia (dochteronderneming VINCI) participeerden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: BAM - Koninklijke BAM Groep nv