Aftrap nieuwe Bob-campagne op Oranjecamping Zwitserland

Den Haag – Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en Veilig Verkeer Nederland (VVN) introduceerden op 12 juni 2008 op de Oranjecamping in het Zwitserse Interlaken de Bob-zomercampagne 2008.

Twee bevlogen teams van bekende Nederlanders speelden de officiële premièrewedstrijd van de nieuwe BlaasBobgame. Onder grote belangstelling van Oranjefans en onder het motto ‘Laat Bob maar blazen’ trapten oud-internationals Aron Winter, Richard Witschge en John van den Brom, dj’s van Slam FM Mental Theo en Rob Toonen en een uitverkoren campinggast de campagne af. Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat wil met de zomeractie onderstrepen dat je vóór het feestvieren met elkaar moet afspreken wie de Bob is en dat de Bob géén alcohol drinkt. Bob kan dus zonder moeite blazen als hij gecontroleerd wordt.

De nieuwe BlaasBobgame bestaat uit een levensgroot opblaasbaar veld met twee goals, waarop twee teams van drie personen tegen elkaar spelen. Zij moeten met behulp van bladblazers (!) zoveel mogelijk ballen in het doel van de tegenstander blazen. In elk team zit een Bob; dit zal ter plekke door VVN met blaasapparatuur worden gecontroleerd. De winnaar ontvangt een grote OpblaasBob (in verband met het EK Voetbal in het oranje in plaats van geel); de sportieve verliezers krijgen een Bob-strandbal. Deze zomer zullen de BlaasBobgames overal in Nederland en bij uiteenlopende evenementen opduiken om de Bob-campagne zo breed mogelijk onder de aandacht te brengen en mensen erop te wijzen dat alcohol en verkeer niet samen gaan.

Bob-afspraak

De Bob-afspraak houdt kort en goed in dat je van tevoren met elkaar afspreekt wie er nuchter terugrijdt. Een echte Bob blijft 100% fris en drinkt dus die avond géén alcohol.

Oud-internationals

Oud-internationals Aron Winter, Richard Witschge en John van den Brom deden graag mee aan de kick-off van de BlaasBobgame. "Ga sportief met zo’n Bob-afspraak om, dan blijft ieder op zijn beurt een keertje nuchter. Wat ons betreft hoort het regelen van een Bob gewoon bij verantwoord alcoholgebruik."

Ook Mental Theo en collega dj Rob Toonen bliezen om het hardst. De Bob-campagne dient immers een uitstekend doel. Marcel Dezentjé, woordvoerder van de campagne: "Als er alcohol gedronken wordt, al dan niet rondom het voetbal, dan heb je een Bob nodig. In Nederland spreken we dat gelukkig al steeds vaker met elkaar af. Toch vallen er per jaar nog ongeveer 800 doden en 17.000 gewonden in het verkeer en blijft alcoholgebruik één van de belangrijkste oorzaken. Ons zomermotto is daarom: Laat Bob maar blazen!"

De première van de BlaasBobgame in Zwitserland werd mede mogelijk gemaakt door Heineken, die in het kader van ‘Enjoy Heineken responsibly’ de Bob-campagne op de Oranjecamping uitnodigde. Heineken is tevens sponsor van de KNVB en van de Oranjecamping.

Meer informatie

Website Je bent top Bob

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie van Verkeer en Waterstaat