Werkzaamheden aan bruggen Soalsleat gereed

Leeuwarden – Het werk aan de twee bruggen in de provinciale weg N354 en de parallelweg, even ten noorden van Jutrijp, is klaar. Beide bruggen over de Soalsleat, ofwel de Riper Feart, zijn samengevoegd tot één brug. De nieuwe brug is hoger ( 2.66 m . hoog) en breder ( 8.40 m . breed) dan de oude brug. Daardoor is er een verbinding tussen de Brekken en IJlst ontstaan voor boten met een doorvaarthoogte tot 2.50 m. De werkzaamheden zijn een onderdeel van het Friese Merenproject in de gemeente Wymbritseradiel.

Overige voorzieningen

Het snelverkeer maakt al sinds september gebruik van de nieuwe brug in de parallelweg. Nu de laatste werkzaamheden zijn afgerond worden zowel de tijdelijke fietsbrug als de oude brug over de Soalsleat gesloopt. Naast de werkzaamheden is ook een ecologische zone aangelegd en kluunvoorzieningen voor de Elfmerentocht. De ecologische zone ligt onder de brug. Men kan op deze manier over het stortsteen onder de brug door. De werkzaamheden zijn volgens planning verlopen.

Friese Merenproject

De andere werkzaamheden in de gemeente Wymbritseradiel in het kader van het Friese Merenproject zijn nog in volle gang. Het gaat dan met name over de verbetering van het centrum van watersportkernen Woudsend en Heeg, de vervanging van de vaste brug door een beweegbare brug over Dijgracht in IJlst en de aanleg van de speelvoorzieningen Rakkenpôlle.

Achtergrondinformatie (verzorgd door de redactie van Infrasite)
Friese Merenproject: start werk bruggen Soalsleat (25-01-2007)

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht provincie Fryslân

Werkzaamheden aan bruggen Soalsleat gereed | Infrasite

Werkzaamheden aan bruggen Soalsleat gereed

Leeuwarden – Het werk aan de twee bruggen in de provinciale weg N354 en de parallelweg, even ten noorden van Jutrijp, is klaar. Beide bruggen over de Soalsleat, ofwel de Riper Feart, zijn samengevoegd tot één brug. De nieuwe brug is hoger ( 2.66 m . hoog) en breder ( 8.40 m . breed) dan de oude brug. Daardoor is er een verbinding tussen de Brekken en IJlst ontstaan voor boten met een doorvaarthoogte tot 2.50 m. De werkzaamheden zijn een onderdeel van het Friese Merenproject in de gemeente Wymbritseradiel.

Overige voorzieningen

Het snelverkeer maakt al sinds september gebruik van de nieuwe brug in de parallelweg. Nu de laatste werkzaamheden zijn afgerond worden zowel de tijdelijke fietsbrug als de oude brug over de Soalsleat gesloopt. Naast de werkzaamheden is ook een ecologische zone aangelegd en kluunvoorzieningen voor de Elfmerentocht. De ecologische zone ligt onder de brug. Men kan op deze manier over het stortsteen onder de brug door. De werkzaamheden zijn volgens planning verlopen.

Friese Merenproject

De andere werkzaamheden in de gemeente Wymbritseradiel in het kader van het Friese Merenproject zijn nog in volle gang. Het gaat dan met name over de verbetering van het centrum van watersportkernen Woudsend en Heeg, de vervanging van de vaste brug door een beweegbare brug over Dijgracht in IJlst en de aanleg van de speelvoorzieningen Rakkenpôlle.

Achtergrondinformatie (verzorgd door de redactie van Infrasite)
Friese Merenproject: start werk bruggen Soalsleat (25-01-2007)

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht provincie Fryslân