GRIP en DRIP tonen reistijden en alternatieve routes in Brabant

Provincie meet drukte op Brabantse wegen

Zo’n 300 camera’s langs Brabantse provinciale en rijkswegen meten sinds deze maand de verkeersdrukte, zodat reistijden en alternatieve routes voor de automobilist kunnen worden uitgerekend. De informatie wordt verwerkt voor o.a. Dynamische Route Informatie Panelen (DRIP) en Grafische Route Informatie Panelen (GRIP) die langs enkele provinciale wegen komen te staan. De camera’s blijven zo’n vier jaar staan en worden niet gebruikt om hardrijders te bekeuren.

Via deze elektronische informatieborden worden automobilisten op de hoogte gehouden van de tijd die nodig is om het reisdoel te bereiken en welke alternatieve routes beschikbaar zijn. Dit moet de doorstroming van verkeer verbeteren. De eerste DRIP’s komen te staan bij de N261 (Waalwijk) en de N279 (Veghel en ’s-Hertogenbosch).

Onder de noemer van ‘dynamisch verkeersmanagement’ werkt de provincie aan een betere bereikbaarheid en doorstroming door o.a. innovatieve technologieën te gebruiken.

Uitleg

GRIP’s zijn blauwe bewegwijzeringborden waarin een vereenvoudigde weergave van de belangrijkste wegen naar (eind)bestemmingen wordt getoond. De wegen bestaan uit dynamische vlakken, waarvan een blok rood oplicht indien zich een file in dit wegvak bevindt. Daarnaast zijn er op enkele GRIP’s ook nog dynamische tekstregels om reistijden of andere teksten te tonen.

DRIP’s zijn blauwe bewegwijzeringborden waarin met statische pijlen verwezen wordt naar (eind)bestemmingen via tussenpunten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht provincie Noord-Brabant

GRIP en DRIP tonen reistijden en alternatieve routes in Brabant | Infrasite

GRIP en DRIP tonen reistijden en alternatieve routes in Brabant

Provincie meet drukte op Brabantse wegen

Zo’n 300 camera’s langs Brabantse provinciale en rijkswegen meten sinds deze maand de verkeersdrukte, zodat reistijden en alternatieve routes voor de automobilist kunnen worden uitgerekend. De informatie wordt verwerkt voor o.a. Dynamische Route Informatie Panelen (DRIP) en Grafische Route Informatie Panelen (GRIP) die langs enkele provinciale wegen komen te staan. De camera’s blijven zo’n vier jaar staan en worden niet gebruikt om hardrijders te bekeuren.

Via deze elektronische informatieborden worden automobilisten op de hoogte gehouden van de tijd die nodig is om het reisdoel te bereiken en welke alternatieve routes beschikbaar zijn. Dit moet de doorstroming van verkeer verbeteren. De eerste DRIP’s komen te staan bij de N261 (Waalwijk) en de N279 (Veghel en ’s-Hertogenbosch).

Onder de noemer van ‘dynamisch verkeersmanagement’ werkt de provincie aan een betere bereikbaarheid en doorstroming door o.a. innovatieve technologieën te gebruiken.

Uitleg

GRIP’s zijn blauwe bewegwijzeringborden waarin een vereenvoudigde weergave van de belangrijkste wegen naar (eind)bestemmingen wordt getoond. De wegen bestaan uit dynamische vlakken, waarvan een blok rood oplicht indien zich een file in dit wegvak bevindt. Daarnaast zijn er op enkele GRIP’s ook nog dynamische tekstregels om reistijden of andere teksten te tonen.

DRIP’s zijn blauwe bewegwijzeringborden waarin met statische pijlen verwezen wordt naar (eind)bestemmingen via tussenpunten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht provincie Noord-Brabant