Opdracht voor verbreding A2 ‘s-Hertogenbosch

‘s-Hertogenbosch – Rijkswaterstaat heeft de verbreding van de A2 Rondweg ‘s-Hertogenbosch gegund aan de “Combinatie InfrA2”, bestaande uit de aannemers Koninklijke wegenbouw Stevin (KWS), Van Hattum&Blankevoort en Mourik Groot-Ammers.

Medio 2004 heeft Rijkswaterstaat 5 partijen geselecteerd om een aanbieding te doen voor het ontwerpen, bouwen en onderhouden van de A2 rondweg ‘s-Hertogenbosch. Die vijf partijen waren:
– Ballast Nedam, Dura Vermeer en GTI-infra;
– Heijmans;
– Koninklijke Wegenbouw Stevin (KWS), Van Hattum&Blankevoort en Mourik (combinatie “InfrA2”);
– BAM infra en Boskalis;
– Strukton, Max Bögl (D), Rasenberg Wegenbouw, Bruil Ede en Van Oord Nederland.

Rijkswaterstaat heeft het werk opgedragen aan combinatie InfrA2. De aanbieding van deze combinatie was de meest voordelige aanbieding die aan de gestelde eisen voldeed.

Wanneer beginnen de werkzaamheden voor de toekomstige verbreding ?
De gronden naast de A2 worden al vrij gemaakt, zodat ze op tijd aan de aannemer beschikbaar gesteld kunnen worden. In opdracht van Rijkswaterstaat zijn en worden er al een aantal kabels en leidingen verlegd. De door de combinatie InfrA2 aangeboden planning zal binnenkort nader worden uitgewerkt en vervolgens worden gecommuniceerd.

Wat merkt de weggebruiker van de werkzaamheden?
Het verbreden van de A2 is alleen qua bouwen al een hele klus. Daarnaast vindt Rijkswaterstaat het erg belangrijk dat het verkeer op de A2 tijdens de verbreding door kan rijden. Om de hinder te beperken en de doorstroming zo vlot mogelijk te laten verlopen heeft Rijkswaterstaat in het contract een aantal eisen opgenomen. Zo zal bijvoorbeeld tijdens de drukke uren het huidige aantal rijbanen open blijven, mogen de aansluitingen op het onderliggend wegennet niet zo maar worden afgesloten en moet de verkeerssignalering blijven werken. Ook voor het onderliggend wegennet (gemeente, provincie) zijn eisen opgenomen die de bereikbaarheid van de bedrijven zoveel mogelijk moeten waarborgen. Het beperken van de hinder heeft een hoge prioriteit bij Rijkswaterstaat. Bouwen gaat echter altijd gepaard met enige overlast. Zeker in de beginperiode zullen weggebruikers moeten wennen aan de nieuwe situatie.

Verbreding A2 rondweg
Om de fileproblemen op de A2 rondweg ‘s-Hertogenbosch structureel op te lossen wordt de rondweg tussen 2005 en 2010 verbreed. Dit wegvak ligt tussen de Maasbrug en het knooppunt Vught. In 2010 zal de rondweg zijn verbreed naar 4 rijbanen met ieder twee rijstroken, waarbij het doorgaande verkeer wordt gescheiden van het lokale en regionale verkeer.
Meer informatie, bezoek de site:
www.a2denbosch.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Rijkswaterstaat Directie Noord-Brabant

Opdracht voor verbreding A2 ‘s-Hertogenbosch | Infrasite

Opdracht voor verbreding A2 ‘s-Hertogenbosch

‘s-Hertogenbosch – Rijkswaterstaat heeft de verbreding van de A2 Rondweg ‘s-Hertogenbosch gegund aan de “Combinatie InfrA2”, bestaande uit de aannemers Koninklijke wegenbouw Stevin (KWS), Van Hattum&Blankevoort en Mourik Groot-Ammers.

Medio 2004 heeft Rijkswaterstaat 5 partijen geselecteerd om een aanbieding te doen voor het ontwerpen, bouwen en onderhouden van de A2 rondweg ‘s-Hertogenbosch. Die vijf partijen waren:
– Ballast Nedam, Dura Vermeer en GTI-infra;
– Heijmans;
– Koninklijke Wegenbouw Stevin (KWS), Van Hattum&Blankevoort en Mourik (combinatie “InfrA2”);
– BAM infra en Boskalis;
– Strukton, Max Bögl (D), Rasenberg Wegenbouw, Bruil Ede en Van Oord Nederland.

Rijkswaterstaat heeft het werk opgedragen aan combinatie InfrA2. De aanbieding van deze combinatie was de meest voordelige aanbieding die aan de gestelde eisen voldeed.

Wanneer beginnen de werkzaamheden voor de toekomstige verbreding ?
De gronden naast de A2 worden al vrij gemaakt, zodat ze op tijd aan de aannemer beschikbaar gesteld kunnen worden. In opdracht van Rijkswaterstaat zijn en worden er al een aantal kabels en leidingen verlegd. De door de combinatie InfrA2 aangeboden planning zal binnenkort nader worden uitgewerkt en vervolgens worden gecommuniceerd.

Wat merkt de weggebruiker van de werkzaamheden?
Het verbreden van de A2 is alleen qua bouwen al een hele klus. Daarnaast vindt Rijkswaterstaat het erg belangrijk dat het verkeer op de A2 tijdens de verbreding door kan rijden. Om de hinder te beperken en de doorstroming zo vlot mogelijk te laten verlopen heeft Rijkswaterstaat in het contract een aantal eisen opgenomen. Zo zal bijvoorbeeld tijdens de drukke uren het huidige aantal rijbanen open blijven, mogen de aansluitingen op het onderliggend wegennet niet zo maar worden afgesloten en moet de verkeerssignalering blijven werken. Ook voor het onderliggend wegennet (gemeente, provincie) zijn eisen opgenomen die de bereikbaarheid van de bedrijven zoveel mogelijk moeten waarborgen. Het beperken van de hinder heeft een hoge prioriteit bij Rijkswaterstaat. Bouwen gaat echter altijd gepaard met enige overlast. Zeker in de beginperiode zullen weggebruikers moeten wennen aan de nieuwe situatie.

Verbreding A2 rondweg
Om de fileproblemen op de A2 rondweg ‘s-Hertogenbosch structureel op te lossen wordt de rondweg tussen 2005 en 2010 verbreed. Dit wegvak ligt tussen de Maasbrug en het knooppunt Vught. In 2010 zal de rondweg zijn verbreed naar 4 rijbanen met ieder twee rijstroken, waarbij het doorgaande verkeer wordt gescheiden van het lokale en regionale verkeer.
Meer informatie, bezoek de site:
www.a2denbosch.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Rijkswaterstaat Directie Noord-Brabant