Verkeersknelpunt tussen Ring A10 en IJ-tunnel

Amsterdam – Tot eind 2009 vinden werkzaamheden plaats op de s116 (Nieuwe Leeuwarderweg) tussen de Ring A10 en de IJ-tunnel. Verkeer moet rekening houden met oponthoud.

Minder ruimte: kans op files
De Noord/Zuidlijn wordt in de middenberm van de Nieuwe Leeuwarderweg aangelegd en er worden twee stations gebouwd. Onder het viaduct van knooppunt Van Hasseltweg (‘Meeuwenei’ in de volksmond) komt een station van de Noord/Zuidlijn.

Om de bouw van dit station mogelijk te maken is ruimte nodig. Vanaf 1 augustus 2005 tot eind 2009 zijn de doorgaande rijbanen onder het viaduct afgesloten. Doorgaand verkeer kan niet meer onder het viaduct door. Het verkeer wordt in beide richtingen bovenlangs geleid. Per richting is slechts één rijstrook beschikbaar. Vanaf begin september 2005 is tijdens de spits één wisselstrook onderlangs in gebruik: ’s ochtends de stad in, ’s avonds de stad uit.

Maximum snelheid verlaagd
Langs de Nieuwe Leeuwarderweg wordt gewerkt. Voor de veiligheid van wegwerkers en weggebruikers is de maximum snelheid verlaagd van 70 naar 50 km per uur. De politie houdt regelmatig snelheidscontroles.

Nood- en hulpdiensten
Nood- en hulpdiensten hebben altijd doorgang, ook als er extra drukte op de weg is. De Verkeersleiding IJ-tunnel houdt het verkeer continu in de gaten en kan – als dat nodig is – ingrijpen in de verkeerslichtenregeling.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Projectorganisatie Noord/Zuidlijn

Verkeersknelpunt tussen Ring A10 en IJ-tunnel | Infrasite

Verkeersknelpunt tussen Ring A10 en IJ-tunnel

Amsterdam – Tot eind 2009 vinden werkzaamheden plaats op de s116 (Nieuwe Leeuwarderweg) tussen de Ring A10 en de IJ-tunnel. Verkeer moet rekening houden met oponthoud.

Minder ruimte: kans op files
De Noord/Zuidlijn wordt in de middenberm van de Nieuwe Leeuwarderweg aangelegd en er worden twee stations gebouwd. Onder het viaduct van knooppunt Van Hasseltweg (‘Meeuwenei’ in de volksmond) komt een station van de Noord/Zuidlijn.

Om de bouw van dit station mogelijk te maken is ruimte nodig. Vanaf 1 augustus 2005 tot eind 2009 zijn de doorgaande rijbanen onder het viaduct afgesloten. Doorgaand verkeer kan niet meer onder het viaduct door. Het verkeer wordt in beide richtingen bovenlangs geleid. Per richting is slechts één rijstrook beschikbaar. Vanaf begin september 2005 is tijdens de spits één wisselstrook onderlangs in gebruik: ’s ochtends de stad in, ’s avonds de stad uit.

Maximum snelheid verlaagd
Langs de Nieuwe Leeuwarderweg wordt gewerkt. Voor de veiligheid van wegwerkers en weggebruikers is de maximum snelheid verlaagd van 70 naar 50 km per uur. De politie houdt regelmatig snelheidscontroles.

Nood- en hulpdiensten
Nood- en hulpdiensten hebben altijd doorgang, ook als er extra drukte op de weg is. De Verkeersleiding IJ-tunnel houdt het verkeer continu in de gaten en kan – als dat nodig is – ingrijpen in de verkeerslichtenregeling.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Projectorganisatie Noord/Zuidlijn