Start werkzaamheden provinciale weg Venlo-Nijmegen

Maastricht – De Provincie Limburg is op maandag 15 november 2004 gestart met de aanleg van een rotonde op de provinciale weg Venlo – Nijmegen ter hoogte van het kruispunt met de provinciale weg Gennep – Goch (N291), lokaal beter bekend als de Nijmeegseweg. Momenteel regelen verkeerslichten de doorstroming op dit kruispunt. De werkzaamheden zijn in mei 2005 klaar. De kosten bedragen ruim twee miljoen euro.

Het doel van dit project is het aanpassen van de inrichting van de weg waardoor functie, vorm en gebruik op elkaar afgestemd zijn. Daarnaast zegt het beleid van de Provincie dat de aansluiting van twee regionaal verbindende wegen altijd door middel van een rotonde gebeurt.

Na de aanleg van de rijksweg A73-noord daalde de verkeersintensiteit op de vroegere hoofdverbindingsweg tussen Venlo en Nijmegen, de N271. Hierdoor is er geen vierbaansweg meer nodig. De weg nodigt, door haar breedte, tevens uit tot te hoge rijsnelheden.

Op de kruising van de N271 en de N291 komt een enkelbaans rotonde. Zowel de toeleidende als de afgaande rijstroken bestaan uit een enkele rijstrook. Hierdoor is het noodzakelijk om voor de aansluiting vanuit het zuiden het aantal rijstroken op de N271 terug te brengen van twee naar één rijstrook.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht provincie Limburg

Start werkzaamheden provinciale weg Venlo-Nijmegen | Infrasite

Start werkzaamheden provinciale weg Venlo-Nijmegen

Maastricht – De Provincie Limburg is op maandag 15 november 2004 gestart met de aanleg van een rotonde op de provinciale weg Venlo – Nijmegen ter hoogte van het kruispunt met de provinciale weg Gennep – Goch (N291), lokaal beter bekend als de Nijmeegseweg. Momenteel regelen verkeerslichten de doorstroming op dit kruispunt. De werkzaamheden zijn in mei 2005 klaar. De kosten bedragen ruim twee miljoen euro.

Het doel van dit project is het aanpassen van de inrichting van de weg waardoor functie, vorm en gebruik op elkaar afgestemd zijn. Daarnaast zegt het beleid van de Provincie dat de aansluiting van twee regionaal verbindende wegen altijd door middel van een rotonde gebeurt.

Na de aanleg van de rijksweg A73-noord daalde de verkeersintensiteit op de vroegere hoofdverbindingsweg tussen Venlo en Nijmegen, de N271. Hierdoor is er geen vierbaansweg meer nodig. De weg nodigt, door haar breedte, tevens uit tot te hoge rijsnelheden.

Op de kruising van de N271 en de N291 komt een enkelbaans rotonde. Zowel de toeleidende als de afgaande rijstroken bestaan uit een enkele rijstrook. Hierdoor is het noodzakelijk om voor de aansluiting vanuit het zuiden het aantal rijstroken op de N271 terug te brengen van twee naar één rijstrook.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht provincie Limburg