Eerste deel noordelijke randweg Den Haag open

Koningin Beatrix opent vandaag 18 november 2003 de Sijtwendetunnel en het eerste gedeelte van de noordelijke randweg bij Den Haag. De weg gaat morgenavond, als alle feestelijkheden achter de rug zijn, pas echt open voor het verkeer.

De komst van de noordelijke randweg heeft heel wat voeten in aarde gehad: alles bij elkaar zo’n 65 jaar praten en overleggen. De plannen voor een verbinding van de noordzijde van Den Haag met het rijkswegennet dateren namelijk al van 1938.

De noordelijke randweg zal de A4 uiteindelijk gaan verbinden met de N44 en het Hubertusviaduct in Den Haag. De weg moet de enige grote toegangsroute naar Den Haag, de Utrechtsebaan op de A12, ontlasten.

Het deel van het tracé dat door het rijk wordt aangelegd, is eind volgend jaar of begin 2005 gereed. Over het tweede deel waar de provincie voor verantwoordelijk is, lopen nog discussies met de gemeente Wassenaar. De verwachting is dat dit deel in 2006 klaar is. Het derde gedeelte van de noordelijke randweg, de Haagse Hubertustunnel, wordt in opdracht van gemeente Den Haag aangelegd. Die hoopt daar begin volgend jaar mee te beginnen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie van Verkeer en Waterstaat

Eerste deel noordelijke randweg Den Haag open | Infrasite

Eerste deel noordelijke randweg Den Haag open

Koningin Beatrix opent vandaag 18 november 2003 de Sijtwendetunnel en het eerste gedeelte van de noordelijke randweg bij Den Haag. De weg gaat morgenavond, als alle feestelijkheden achter de rug zijn, pas echt open voor het verkeer.

De komst van de noordelijke randweg heeft heel wat voeten in aarde gehad: alles bij elkaar zo’n 65 jaar praten en overleggen. De plannen voor een verbinding van de noordzijde van Den Haag met het rijkswegennet dateren namelijk al van 1938.

De noordelijke randweg zal de A4 uiteindelijk gaan verbinden met de N44 en het Hubertusviaduct in Den Haag. De weg moet de enige grote toegangsroute naar Den Haag, de Utrechtsebaan op de A12, ontlasten.

Het deel van het tracé dat door het rijk wordt aangelegd, is eind volgend jaar of begin 2005 gereed. Over het tweede deel waar de provincie voor verantwoordelijk is, lopen nog discussies met de gemeente Wassenaar. De verwachting is dat dit deel in 2006 klaar is. Het derde gedeelte van de noordelijke randweg, de Haagse Hubertustunnel, wordt in opdracht van gemeente Den Haag aangelegd. Die hoopt daar begin volgend jaar mee te beginnen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Ministerie van Verkeer en Waterstaat