Europese aanbesteding voor Hubertustunnel

Het college van b en we heeft ingestemd met de Europese aanbesteding van de Hubertustunnel. De tunnel zal worden geboord volgens de traditionele boormethode. Direct achter de boormachine met betondelen wordt de tunnelwand gebouwd. Op het terrein van de Kleine Alexanderkazerne wordt een schacht gegraven waarin de hele installatie, die nodig is voor het boren, wordt neergelaten. De boormachine wordt waarschijnlijk over zee aangevoerd.

“Ik verwacht dat we in mei 2004 weten welk bedrijf de tunnel gaat bouwen. In september volgend jaar kan de bouw dan beginnen. De verwachting is dat eind 2007, begin 2008 de tunnel klaar is”, aldus wethouder Bruins (verkeer).

Noordelijke Randweg
De Hubertustunnel is de laatste schakel in de Noordelijke Randweg waarvan het eerste deel tussen de A4 en Bezuidenhoutseweg binnenkort in gebruik wordt genomen. De tunnel bestaat uit twee rijstroken per richting met een maximumsnelheid van 50 km/uur en wordt met een lengte van 1,6 kilometer de langste stadstunnel van Nederland. Door het boren is het afgraven van de Hubertusduin niet meer nodig. De bouw gaat dus niet ten koste van de natuur en zorgt voor minder overlast voor de omgeving dan wanneer de wegen boven de grond waren aangelegd.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Gemeente Den Haag

Europese aanbesteding voor Hubertustunnel | Infrasite

Europese aanbesteding voor Hubertustunnel

Het college van b en we heeft ingestemd met de Europese aanbesteding van de Hubertustunnel. De tunnel zal worden geboord volgens de traditionele boormethode. Direct achter de boormachine met betondelen wordt de tunnelwand gebouwd. Op het terrein van de Kleine Alexanderkazerne wordt een schacht gegraven waarin de hele installatie, die nodig is voor het boren, wordt neergelaten. De boormachine wordt waarschijnlijk over zee aangevoerd.

“Ik verwacht dat we in mei 2004 weten welk bedrijf de tunnel gaat bouwen. In september volgend jaar kan de bouw dan beginnen. De verwachting is dat eind 2007, begin 2008 de tunnel klaar is”, aldus wethouder Bruins (verkeer).

Noordelijke Randweg
De Hubertustunnel is de laatste schakel in de Noordelijke Randweg waarvan het eerste deel tussen de A4 en Bezuidenhoutseweg binnenkort in gebruik wordt genomen. De tunnel bestaat uit twee rijstroken per richting met een maximumsnelheid van 50 km/uur en wordt met een lengte van 1,6 kilometer de langste stadstunnel van Nederland. Door het boren is het afgraven van de Hubertusduin niet meer nodig. De bouw gaat dus niet ten koste van de natuur en zorgt voor minder overlast voor de omgeving dan wanneer de wegen boven de grond waren aangelegd.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht Gemeente Den Haag