Stort eerste beton Sluiskiltunnel

Vandaag werd het eerste gewapende beton gestort voor het project Sluiskiltunnel. Het betreft de bouw van het spoordek aan de westzijde van het Kanaal van Gent naar Terneuzen.

Omdat de verstoring van de dienstregeling van een spoorlijn zoveel mogelijk beperkt dient te worden, wordt deze betonnen constructie vooraf op een tijdelijke locatie gebouwd. De verwachting is dat dit tot eind maart 2012 gaat duren. Vervolgens zal het nieuwe dek op de definitieve locatie, dit is ter hoogte van de tunneltoerit aan de westzijde, worden geplaatst. Hiervoor worden speciale zelf aangedreven platformwagens gebruikt.

Vanuit de architectonische eisen van het ontwerp is het beton antraciet van kleur. Het toepassen van gekleurd beton is niet gebruikelijk binnen de civiele wereld.

De Sluiskiltunnel krijgt twee geboorde buizen van elk 1.150 meter lengte, die op het diepste punt ruim 30 meter beneden NAP komen te liggen. De diameter van de buizen bedraagt aan de buitenzijde circa 11 meter. De BV Kanaalkruising Sluiskil (BV KKS) is verantwoordelijk voor de planning, het budget en is opdrachtgever voor de bouwcombinatie BAM-TBI. Combinatie BAM-TBI wordt gevormd door vier werkmaatschappijen die deel uitmaken van de twee Nederlandse aannemers, Koninklijke BAM Groep nv te Bunnik en TBI Holdings BV te Rotterdam.

Volgens de planning van de aannemer zal het gehele project in de zomer van 2015 worden opgeleverd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: BV KKS (Sluiskiltunnel)

Stort eerste beton Sluiskiltunnel | Infrasite

Stort eerste beton Sluiskiltunnel

Vandaag werd het eerste gewapende beton gestort voor het project Sluiskiltunnel. Het betreft de bouw van het spoordek aan de westzijde van het Kanaal van Gent naar Terneuzen.

Omdat de verstoring van de dienstregeling van een spoorlijn zoveel mogelijk beperkt dient te worden, wordt deze betonnen constructie vooraf op een tijdelijke locatie gebouwd. De verwachting is dat dit tot eind maart 2012 gaat duren. Vervolgens zal het nieuwe dek op de definitieve locatie, dit is ter hoogte van de tunneltoerit aan de westzijde, worden geplaatst. Hiervoor worden speciale zelf aangedreven platformwagens gebruikt.

Vanuit de architectonische eisen van het ontwerp is het beton antraciet van kleur. Het toepassen van gekleurd beton is niet gebruikelijk binnen de civiele wereld.

De Sluiskiltunnel krijgt twee geboorde buizen van elk 1.150 meter lengte, die op het diepste punt ruim 30 meter beneden NAP komen te liggen. De diameter van de buizen bedraagt aan de buitenzijde circa 11 meter. De BV Kanaalkruising Sluiskil (BV KKS) is verantwoordelijk voor de planning, het budget en is opdrachtgever voor de bouwcombinatie BAM-TBI. Combinatie BAM-TBI wordt gevormd door vier werkmaatschappijen die deel uitmaken van de twee Nederlandse aannemers, Koninklijke BAM Groep nv te Bunnik en TBI Holdings BV te Rotterdam.

Volgens de planning van de aannemer zal het gehele project in de zomer van 2015 worden opgeleverd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: BV KKS (Sluiskiltunnel)