Kortere stremming sluis Weurt door opvijzelen brugdek

Gouda – In opdracht van Rijkswaterstaat Maaswerken wordt door de combinatie BAM-HSM-Istimewa het sluizencomplex Weurt toegankelijk gemaakt voor vierlaagscontainervervoer door de bruggen over de sluizen met 2,5 meter te verhogen en beweegbaar te maken. Tegelijkertijd wordt er onderhoud gepleegd, waarbij de bedienings- en besturingssystemen worden vervangen. Het project wordt medio februari 2008 opgeleverd.

Voor het verwijderen van de huidige vaste betonnen brug heeft BAM Civiel de stremmingsduur van de westkolk weten terug te brengen van 2 weken naar 5 dagen door een alternatieve aanpak bij de sloop van het betonnen brugdek. Hierbij is de complete betonbrug 3 meter omhoog gevijzeld en op het land geschoven waar hij vervolgens wordt gesloopt. Dit als alternatief op het slopen van het dek op zijn oorspronkelijke plek boven het oppervlaktewater. Bijkomend voordeel is dat het risico van vervuiling van het oppervlaktewater hierdoor sterk wordt gereduceerd.

Achtergrondinformatie (verzorgd door de redactie van Infrasite)
Uitnemen oostelijke brug over sluis Weurt

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: BAM Civiel bv

Kortere stremming sluis Weurt door opvijzelen brugdek | Infrasite

Kortere stremming sluis Weurt door opvijzelen brugdek

Gouda – In opdracht van Rijkswaterstaat Maaswerken wordt door de combinatie BAM-HSM-Istimewa het sluizencomplex Weurt toegankelijk gemaakt voor vierlaagscontainervervoer door de bruggen over de sluizen met 2,5 meter te verhogen en beweegbaar te maken. Tegelijkertijd wordt er onderhoud gepleegd, waarbij de bedienings- en besturingssystemen worden vervangen. Het project wordt medio februari 2008 opgeleverd.

Voor het verwijderen van de huidige vaste betonnen brug heeft BAM Civiel de stremmingsduur van de westkolk weten terug te brengen van 2 weken naar 5 dagen door een alternatieve aanpak bij de sloop van het betonnen brugdek. Hierbij is de complete betonbrug 3 meter omhoog gevijzeld en op het land geschoven waar hij vervolgens wordt gesloopt. Dit als alternatief op het slopen van het dek op zijn oorspronkelijke plek boven het oppervlaktewater. Bijkomend voordeel is dat het risico van vervuiling van het oppervlaktewater hierdoor sterk wordt gereduceerd.

Achtergrondinformatie (verzorgd door de redactie van Infrasite)
Uitnemen oostelijke brug over sluis Weurt

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: BAM Civiel bv