Opdracht Telplan Amsterdam gegund aan Grontmij Mobiliteit

De afdeling Verkeersonderzoek van de Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer (DIVV) heeft voor de komende twee jaar (met mogelijkheid tot verlenging) het monitoren van verkeersstromen aan Grontmij gegund. De gemeente heeft Grontmij de opdracht gegund vanwege de efficiënte aanpak en de inzet van de meest moderne apparatuur. Jaarlijks worden op circa 200 locaties de intensiteiten geregistreerd met behulp van slagtellers en wegkantradars.

In de aanbieding van Grontmij hebben we niet gekozen voor visuele tellingen, maar voor de inzet van traditionele telapparatuur, telslangen en /of wegkantradars. Een deel van de telpunten is echter zo complex dat we ook met traditionele apparatuur niet kunnen volstaan. Op deze punten hebben we gekozen voor zogenaamde M210 Logging Studs. Deze Logging Studs worden in het asfalt geboord en kunnen draadloos worden uitgelezen. Door op elke rijstrook een Logging Stud in te zetten kunnen we toch de doorsnede op deze locaties meten. De Logging Stud is uitgerust met een klein zonnepaneel voor de stroomvoorziening.

Het project start in het najaar van 2011 en heeft de minimale duur van 2 jaar. Daarna heeft DIVV de mogelijkheid het contract te verlengen voor 2 maal 1 jaar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Sweco Nederland

Opdracht Telplan Amsterdam gegund aan Grontmij Mobiliteit | Infrasite

Opdracht Telplan Amsterdam gegund aan Grontmij Mobiliteit

De afdeling Verkeersonderzoek van de Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer (DIVV) heeft voor de komende twee jaar (met mogelijkheid tot verlenging) het monitoren van verkeersstromen aan Grontmij gegund. De gemeente heeft Grontmij de opdracht gegund vanwege de efficiënte aanpak en de inzet van de meest moderne apparatuur. Jaarlijks worden op circa 200 locaties de intensiteiten geregistreerd met behulp van slagtellers en wegkantradars.

In de aanbieding van Grontmij hebben we niet gekozen voor visuele tellingen, maar voor de inzet van traditionele telapparatuur, telslangen en /of wegkantradars. Een deel van de telpunten is echter zo complex dat we ook met traditionele apparatuur niet kunnen volstaan. Op deze punten hebben we gekozen voor zogenaamde M210 Logging Studs. Deze Logging Studs worden in het asfalt geboord en kunnen draadloos worden uitgelezen. Door op elke rijstrook een Logging Stud in te zetten kunnen we toch de doorsnede op deze locaties meten. De Logging Stud is uitgerust met een klein zonnepaneel voor de stroomvoorziening.

Het project start in het najaar van 2011 en heeft de minimale duur van 2 jaar. Daarna heeft DIVV de mogelijkheid het contract te verlengen voor 2 maal 1 jaar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Sweco Nederland