Dive-under in Arnhem vanaf 29 augustus in dienst

Vanaf maandag 29 augustus rijden de treinen vanuit Nijmegen richting station Arnhem Centraal door de nieuwe dive-under. Deze dive-under zorgt ervoor dat de treinen vanuit Nijmegen, het treinverkeer vanuit Arnhem naar Nijmegen en treinverkeer van en naar Utrecht ongelijkvloers kunnen kruisen. Dit geeft een snellere verbinding met minder kans op vertragingen. Om de dive-under aan te kunnen sluiten op het bestaande spoorwegnetwerk is er op zaterdag 27 en zondag 28 augustus geen treinverkeer van en naar Arnhem mogelijk en zet NS bussen in.

Aangepaste dienstregeling

Tot en met 25 september zijn er aanpassingen in de dienstregeling rond Arnhem. Ook vertrekken de treinen soms van andere sporen.

  • Op zaterdag 27 augustus en zondag 28 augustus is Arnhem niet bereikbaar met de trein. Er rijden NS-bussen op alle trajecten rond Arnhem.
  • Vanaf 29 augustus rijden de treinen weer volgens de dienstregeling maar wel met spoorwijzigingen.
  • Van 7 tot en met 11 september rijden er stopbussen in plaats van stoptreinen tussen Ede-Wageningen en Arnhem. De intercity’s rijden wel gewoon.

Voor een compleet reisadvies met de exacte vertrek- en aankomsttijden kijkt u vooraf in de Reisplanner op www.ns.nlwww.ns.nl. U ziet dan direct waar u rekening mee moet houden.

Meer informatie over Arnhem

De werkzaamheden op en rond station Arnhem zijn live te volgen via een webcam, via videojournaals en digitale nieuwsberichten www.prorail.nl/sporeninarnhem. U kunt ons ook volgen op twitter.com/ns_arnhemtwitter.com/ns_arnhem.

Arnhem

Arnhem is één van de belangrijkste knooppunten in het Nederlandse spoorwegennet. Het aantal reizigers en het aantal treinen groeien de komende jaren flink. Station Arnhem is na september op deze groei berekend. Dan kunnen treinen tegelijk binnenkomen en vertrekken en hoeven niet meer op elkaar te wachten. Dit voorkomt vertragingen, die direct gevolgen hebben voor de treinenloop in de rest van het land. Het project Sporen in Arnhem zorgt ervoor dat het stationsgebied klaar is voor de toekomst.

Door in deze lange buitendienststelling de werkzaamheden te combineren wordt de bouwtijd en daarmee de overlast voor de omgeving en de treinreizigers met één jaar verkort. Na deze periode vinden nog afrondende werkzaamheden plaats.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail