Ruim twintig locomotieven op Betuweroute

Utrecht – De afgelopen periode was er regelmatig het nodige rumoer omtrent de Betuweroute en de toekomstige benutting ervan. Inmiddels valt er ook goed nieuws te melden. Leasing Company Mitsui Rail Capital Europe en adviesbureau NedTrain Consulting gaan minimaal 22 nieuwe en bestaande locomotieven voorzien van het European Train Control System (ETCS) om door Europa te kunnen rijden. Dit brengt benutting van de Betuweroute stukken dichterbij.

Mitsui Rail Capital Europe en NedTrain Consulting zetten met het tekenen van de (Letter Of Intent op woensdag 2 november 2005 een belangrijke stap op weg naar een daadwerkelijk bereden Betuweroute. Tot op heden werd er hardop getwijfeld aan de slagingskansen hiervan. Dit onder andere vanwege het gebrek aan geschikte locomotieven. Daar komt nu verandering in doordat de partijen samen zowel nieuwe als reeds rijdende locomotieven geschikt gaan maken. De ombouw behelst het eventueel verwijderen van de huidige beveiligingssytemen en de installatie van het interoperabele Europese veiligheidssysteem ETCS. Dankzij deze implementatie zijn de locomotieven van Mitsui Rail Capital Europe straks in staat om in Nederland over de Betuweroute en andere ATB-EG-lijnen te rijden. Ook zullen de locomotieven, zoals nu het geval is, in Belgie en Duitsland kunnen rijden.

Ter verduidelijking: ETCS bewaakt snelheid en zorgt er voor dat een trein niet door een rood sein kan rijden. NedTrain Consulting zal het gehele ombouwtraject uitvoeren in samenwerking met NedTrain Tilburg. Het traject is feitelijk gestart met het tekenen van deze LOI.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: NedTrain

Ruim twintig locomotieven op Betuweroute | Infrasite

Ruim twintig locomotieven op Betuweroute

Utrecht – De afgelopen periode was er regelmatig het nodige rumoer omtrent de Betuweroute en de toekomstige benutting ervan. Inmiddels valt er ook goed nieuws te melden. Leasing Company Mitsui Rail Capital Europe en adviesbureau NedTrain Consulting gaan minimaal 22 nieuwe en bestaande locomotieven voorzien van het European Train Control System (ETCS) om door Europa te kunnen rijden. Dit brengt benutting van de Betuweroute stukken dichterbij.

Mitsui Rail Capital Europe en NedTrain Consulting zetten met het tekenen van de (Letter Of Intent op woensdag 2 november 2005 een belangrijke stap op weg naar een daadwerkelijk bereden Betuweroute. Tot op heden werd er hardop getwijfeld aan de slagingskansen hiervan. Dit onder andere vanwege het gebrek aan geschikte locomotieven. Daar komt nu verandering in doordat de partijen samen zowel nieuwe als reeds rijdende locomotieven geschikt gaan maken. De ombouw behelst het eventueel verwijderen van de huidige beveiligingssytemen en de installatie van het interoperabele Europese veiligheidssysteem ETCS. Dankzij deze implementatie zijn de locomotieven van Mitsui Rail Capital Europe straks in staat om in Nederland over de Betuweroute en andere ATB-EG-lijnen te rijden. Ook zullen de locomotieven, zoals nu het geval is, in Belgie en Duitsland kunnen rijden.

Ter verduidelijking: ETCS bewaakt snelheid en zorgt er voor dat een trein niet door een rood sein kan rijden. NedTrain Consulting zal het gehele ombouwtraject uitvoeren in samenwerking met NedTrain Tilburg. Het traject is feitelijk gestart met het tekenen van deze LOI.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: NedTrain