Global Lighting Challenge: Philips Lighting levert 1 miljard LED-lampen

logo Philips
  • De eerste onderneming die de mijlpaal van één miljard bereikt, zal naar verwachting vóór 2020 het doel van twee miljard ledlampen en -armaturen hebben gehaald.
  • De gerealiseerde besparing staat gelijk aan de energie die wordt gegenereerd door 30 middelgrote steenkoolcentrales en de CO2-uitstoot van 12 miljoen auto’s.
  • Philips Lighting roept overheden op om zich in te zetten voor 100 procent energiezuinige verlichting van gebouwen en straten.

Philips Lighting (Euronext: LIGHT), wereldwijd marktleider op het gebied van verlichting, heeft één miljard LED-lampen en -armaturen geleverd in het kader van de ‘Global Lighting Challenge‘. Voor de Clean Energy Ministerial-campagne moet de onderneming tien miljard energie zuinige lichtpunten realiseren om het energierendement in de wereld te verbeteren. Met dit resultaat heeft Philips Lighting de helft van zijn doel om in 2020 twee miljard lampen te leveren, al gehaald.

Philips Lighting bereikt als eerste onderneming deze mijlpaal: de nieuwste ontwikkeling in de wereldwijde omslag naar energiezuinige verlichting en een belangrijke maatregel voor het vertragen van klimaatverandering. In december 2006, toen Philips Lighting opriep tot wereldwijde uitfasering van de gloeilamp, was verlichting nog verantwoordelijk voor 19 procent van het elektriciteitsverbruik wereldwijd. Toen in 2015 het Verdrag van Parijs werd ondertekend, was dat 15 procent en dit percentage daalt naar verwachting nog verder tot 8 procent in 2030.

‘Deze mijlpaal bewijst dat het stimuleren van de overstap van conventionele verlichting naar led succes heeft. Zo kunnen we een aanzienlijke bijdrage leveren aan de wereldwijde doel om CO2 uitstoot te verminderen. Energie besparing is eenvoudig te realiseren; op dit moment neemt het energierendement elk jaar met ongeveer 1,5 procent toe, maar als we dit kunnen verdubbelen tot 3 procent per jaar, zijn we goed op weg naar een duurzamere wereld’, aldus Harry Verhaar, hoofd Global Public and Government Affairs bij Philips Lighting.

De Global Lighting Challenge is een Clean Energy Ministerial-campagne om wereldwijd tien miljard hoogwaardige, betaalbare verlichtingsproducten met een hoog rendement te verkopen, zoals ledlampen. De omslag naar energiezuinige verlichting is misschien wel een van de belangrijkste kortetermijninitiatieven om de uitstoot van broeikasgassen wereldwijd te verminderen.

Uit een recent rapport uit 2016, gepubliceerd door het Internationaal Energieagentschap, bleek dat de wereld zonder de verbeteringen op het gebied van energierendement sinds 2000, twaalf procent meer energie zou hebben gebruikt, wat gelijkstaat aan een extra Europese Unie in de wereldenergiemarkt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Philips Lighting

Global Lighting Challenge: Philips Lighting levert 1 miljard LED-lampen | Infrasite

Global Lighting Challenge: Philips Lighting levert 1 miljard LED-lampen

logo Philips
  • De eerste onderneming die de mijlpaal van één miljard bereikt, zal naar verwachting vóór 2020 het doel van twee miljard ledlampen en -armaturen hebben gehaald.
  • De gerealiseerde besparing staat gelijk aan de energie die wordt gegenereerd door 30 middelgrote steenkoolcentrales en de CO2-uitstoot van 12 miljoen auto’s.
  • Philips Lighting roept overheden op om zich in te zetten voor 100 procent energiezuinige verlichting van gebouwen en straten.

Philips Lighting (Euronext: LIGHT), wereldwijd marktleider op het gebied van verlichting, heeft één miljard LED-lampen en -armaturen geleverd in het kader van de ‘Global Lighting Challenge‘. Voor de Clean Energy Ministerial-campagne moet de onderneming tien miljard energie zuinige lichtpunten realiseren om het energierendement in de wereld te verbeteren. Met dit resultaat heeft Philips Lighting de helft van zijn doel om in 2020 twee miljard lampen te leveren, al gehaald.

Philips Lighting bereikt als eerste onderneming deze mijlpaal: de nieuwste ontwikkeling in de wereldwijde omslag naar energiezuinige verlichting en een belangrijke maatregel voor het vertragen van klimaatverandering. In december 2006, toen Philips Lighting opriep tot wereldwijde uitfasering van de gloeilamp, was verlichting nog verantwoordelijk voor 19 procent van het elektriciteitsverbruik wereldwijd. Toen in 2015 het Verdrag van Parijs werd ondertekend, was dat 15 procent en dit percentage daalt naar verwachting nog verder tot 8 procent in 2030.

‘Deze mijlpaal bewijst dat het stimuleren van de overstap van conventionele verlichting naar led succes heeft. Zo kunnen we een aanzienlijke bijdrage leveren aan de wereldwijde doel om CO2 uitstoot te verminderen. Energie besparing is eenvoudig te realiseren; op dit moment neemt het energierendement elk jaar met ongeveer 1,5 procent toe, maar als we dit kunnen verdubbelen tot 3 procent per jaar, zijn we goed op weg naar een duurzamere wereld’, aldus Harry Verhaar, hoofd Global Public and Government Affairs bij Philips Lighting.

De Global Lighting Challenge is een Clean Energy Ministerial-campagne om wereldwijd tien miljard hoogwaardige, betaalbare verlichtingsproducten met een hoog rendement te verkopen, zoals ledlampen. De omslag naar energiezuinige verlichting is misschien wel een van de belangrijkste kortetermijninitiatieven om de uitstoot van broeikasgassen wereldwijd te verminderen.

Uit een recent rapport uit 2016, gepubliceerd door het Internationaal Energieagentschap, bleek dat de wereld zonder de verbeteringen op het gebied van energierendement sinds 2000, twaalf procent meer energie zou hebben gebruikt, wat gelijkstaat aan een extra Europese Unie in de wereldenergiemarkt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Philips Lighting