Vernieuwd Driebergen-Zeist ontvangt eerste treinen

Foto: Ivo Ketelaar

Maandag 2 maart vertrekken en stoppen de treinen weer volgens dienstregeling op het compleet vernieuwde station Driebergen-Zeist. Om 06h01 komt de eerste trein – een Intercity vanaf Utrecht Centraal – op het station aan. Afgelopen week was er vervangend busvervoer tussen Utrecht en Ede-Wageningen zodat ProRail de laatste werkzaamheden van een jarenlange verbouwing kon uitvoeren.

ProRail heeft afgelopen week de tijdelijke voetgangerstraverse verwijderd en de bovenleidingen klaargemaakt voor gebruik. Vanaf de start van de dienstregeling maandagmorgen vertrekken er weer twee Intercity’s per uur in de richtingen Utrecht en Ede-Wageningen / Arnhem en twee Sprinters per uur richting Utrecht en richting Rhenen – in de spits zijn dat vier Sprinters.

‘Driebergen-Zeist is het station van de toekomst: hier sluiten verschillende manieren van vervoer naadloos op elkaar aan. Met een vernieuwde fietsenstalling met OV-fietsen, een verbouwd busstation en een nieuwe parkeergarage wordt het reizigers zo gemakkelijk mogelijk gemaakt om op het station te komen. Daarmee is een van deur-tot-deur reis met dit station als stralend middelpunt simpeler dan ooit.’

Irma Winkenius, Regiodirecteur NS in Randstad Noord

Compleet nieuw stationsgebied Driebergen-Zeist

Het gebied rondom station Driebergen-Zeist is de afgelopen jaren compleet vernieuwd. ProRail heeft het station grondig verbouwd, met onder meer een nieuw plein onder het station. Aan dat plein is een fietsenstalling geopend met ruim 3000 plaatsen waar fietsers hun fiets kunnen parkeren of een van de 70 OV-fietsen kunnen lenen. In de omgeving is hard gewerkt aan een nieuw busstation en een parkeergarage met zo’n 600 plaatsen. Omdat er nu vier sporen liggen, kunnen Intercity’s die niet in Driebergen-Zeist stoppen hier Sprinters inhalen. Hierdoor zouden er vanaf de dienstregeling 2022 meer treinen kunnen rijden op de lijn Schiphol – Arnhem.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: NS

Vernieuwd Driebergen-Zeist ontvangt eerste treinen | Infrasite

Vernieuwd Driebergen-Zeist ontvangt eerste treinen

Foto: Ivo Ketelaar

Maandag 2 maart vertrekken en stoppen de treinen weer volgens dienstregeling op het compleet vernieuwde station Driebergen-Zeist. Om 06h01 komt de eerste trein – een Intercity vanaf Utrecht Centraal – op het station aan. Afgelopen week was er vervangend busvervoer tussen Utrecht en Ede-Wageningen zodat ProRail de laatste werkzaamheden van een jarenlange verbouwing kon uitvoeren.

ProRail heeft afgelopen week de tijdelijke voetgangerstraverse verwijderd en de bovenleidingen klaargemaakt voor gebruik. Vanaf de start van de dienstregeling maandagmorgen vertrekken er weer twee Intercity’s per uur in de richtingen Utrecht en Ede-Wageningen / Arnhem en twee Sprinters per uur richting Utrecht en richting Rhenen – in de spits zijn dat vier Sprinters.

‘Driebergen-Zeist is het station van de toekomst: hier sluiten verschillende manieren van vervoer naadloos op elkaar aan. Met een vernieuwde fietsenstalling met OV-fietsen, een verbouwd busstation en een nieuwe parkeergarage wordt het reizigers zo gemakkelijk mogelijk gemaakt om op het station te komen. Daarmee is een van deur-tot-deur reis met dit station als stralend middelpunt simpeler dan ooit.’

Irma Winkenius, Regiodirecteur NS in Randstad Noord

Compleet nieuw stationsgebied Driebergen-Zeist

Het gebied rondom station Driebergen-Zeist is de afgelopen jaren compleet vernieuwd. ProRail heeft het station grondig verbouwd, met onder meer een nieuw plein onder het station. Aan dat plein is een fietsenstalling geopend met ruim 3000 plaatsen waar fietsers hun fiets kunnen parkeren of een van de 70 OV-fietsen kunnen lenen. In de omgeving is hard gewerkt aan een nieuw busstation en een parkeergarage met zo’n 600 plaatsen. Omdat er nu vier sporen liggen, kunnen Intercity’s die niet in Driebergen-Zeist stoppen hier Sprinters inhalen. Hierdoor zouden er vanaf de dienstregeling 2022 meer treinen kunnen rijden op de lijn Schiphol – Arnhem.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: NS