ProRail: The sky is the limit

Foto: Ivo Ketelaar

ProRail vliegt de komende tijd regelmatig met een helikopter om luchtfoto’s en laserscans te maken van het spoor. De opnamen maken we om onze eigen topografische kaart, de basisbeheerkaart up te daten. Ook maken we met de data 3D weergaven van bijvoorbeeld stations.

Bron: ProRail

Met de gedetailleerde 3D-kaarten kunnen we op de kaart zien welke delen van het spoor aan vervanging toe zijn of welke bomen moeten worden gekapt.

190 meter

Om goed in kaart te kunnen brengen hoe de spoorlijnen liggen vliegt de helikopter op een hoogte van gemiddeld 190 meter. Omdat de helikopter iets lager dan normaal vliegt valt dat op.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

ProRail: The sky is the limit | Infrasite

ProRail: The sky is the limit

Foto: Ivo Ketelaar

ProRail vliegt de komende tijd regelmatig met een helikopter om luchtfoto’s en laserscans te maken van het spoor. De opnamen maken we om onze eigen topografische kaart, de basisbeheerkaart up te daten. Ook maken we met de data 3D weergaven van bijvoorbeeld stations.

Bron: ProRail

Met de gedetailleerde 3D-kaarten kunnen we op de kaart zien welke delen van het spoor aan vervanging toe zijn of welke bomen moeten worden gekapt.

190 meter

Om goed in kaart te kunnen brengen hoe de spoorlijnen liggen vliegt de helikopter op een hoogte van gemiddeld 190 meter. Omdat de helikopter iets lager dan normaal vliegt valt dat op.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail