ProRail gunt spooronderhoud Betuwe aan Strukton Rail

Foto: Ivo Ketelaar

Strukton Rail gaat vanaf 1 april 2018 het dagelijkse spooronderhoud in het gebied Betuwe verzorgen. Het onderhoudscontract is eind november gegund aan de spooraannemer.

StruktonRail is één van de 4 erkende spooraannemers die mee mag dingen naar onderhoudscontracten op het spoor. Het onderhoudsgebied Betuwe kent als drukste lijn een deel van het traject Eindhoven-Amsterdam (A2 corridor), waar ProRail en NS vanaf 10 december dagelijks de tieminutentrein rijden tussen de grote stations. Voor deze druk bereden spoorcorridor geldt een streng onderhoudsregime om storingen voor het treinverkeer zoveel als mogelijk te voorkomen. Hoe meer treinen er rijden, hoe meer (preventief) onderhoud noodzakelijk is.

Prestatiegericht onderhoud
Het Nederlandse spooronderhoud is verdeeld in verschillende gebieden. Elk met een afzonderlijk contract. Vroeger werden deze contracten onderhands gegund aan spooraannemers. In 2020 zijn alle onderhoudsgebieden in concurrentie aanbesteed volgens het Prestatiegericht onderhoud (PGO). In 13 van de 21 toekomstige onderhoudsgebiedenwerken we al met PGO. De nieuwe onderhoudsgebieden komen nu stuk voor stuk op de markt via een aanbesteding in concurrentie voor onze erkende spooraannemers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

ProRail gunt spooronderhoud Betuwe aan Strukton Rail | Infrasite

ProRail gunt spooronderhoud Betuwe aan Strukton Rail

Foto: Ivo Ketelaar

Strukton Rail gaat vanaf 1 april 2018 het dagelijkse spooronderhoud in het gebied Betuwe verzorgen. Het onderhoudscontract is eind november gegund aan de spooraannemer.

StruktonRail is één van de 4 erkende spooraannemers die mee mag dingen naar onderhoudscontracten op het spoor. Het onderhoudsgebied Betuwe kent als drukste lijn een deel van het traject Eindhoven-Amsterdam (A2 corridor), waar ProRail en NS vanaf 10 december dagelijks de tieminutentrein rijden tussen de grote stations. Voor deze druk bereden spoorcorridor geldt een streng onderhoudsregime om storingen voor het treinverkeer zoveel als mogelijk te voorkomen. Hoe meer treinen er rijden, hoe meer (preventief) onderhoud noodzakelijk is.

Prestatiegericht onderhoud
Het Nederlandse spooronderhoud is verdeeld in verschillende gebieden. Elk met een afzonderlijk contract. Vroeger werden deze contracten onderhands gegund aan spooraannemers. In 2020 zijn alle onderhoudsgebieden in concurrentie aanbesteed volgens het Prestatiegericht onderhoud (PGO). In 13 van de 21 toekomstige onderhoudsgebiedenwerken we al met PGO. De nieuwe onderhoudsgebieden komen nu stuk voor stuk op de markt via een aanbesteding in concurrentie voor onze erkende spooraannemers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail