Spoorbrug Utrecht vervoerd over het water

Foto: Ivo Ketelaar

ProRail bouwt een nieuwe spoorbrug voor Utrecht. De brug komt over het Amsterdam-Rijnkanaal te liggen. Vier delen van de boogbrug staan inmiddels op de kade, zondag 30 april 2017 volgt het laatste transport. Daarna bouwen we de brug af op de voorbouwlocatie. Zondag 23 april maakten we een filmpje over het tweede transport.

Spoorverdubbeling Utrecht Centraal – Leidsche Rijn
ProRail verdubbelt het spoor tussen Utrecht Centraal en Leidsche Rijn van 2 naar 4 sporen. Zo ontstaat ruimte voor meer treinen tussen Utrecht – Gouda – Rotterdam/Den Haag. De nieuwe sopoorbrug is onderdeel van de spoorverdubbeling. De brug wordt 170 meter lang en komt tussen twee bestaande bruggen te liggen, over het Amsterdam-Rijnkanaal. Medio november leggen we de brug op zijn plaats.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Spoorbrug Utrecht vervoerd over het water | Infrasite

Spoorbrug Utrecht vervoerd over het water

Foto: Ivo Ketelaar

ProRail bouwt een nieuwe spoorbrug voor Utrecht. De brug komt over het Amsterdam-Rijnkanaal te liggen. Vier delen van de boogbrug staan inmiddels op de kade, zondag 30 april 2017 volgt het laatste transport. Daarna bouwen we de brug af op de voorbouwlocatie. Zondag 23 april maakten we een filmpje over het tweede transport.

Spoorverdubbeling Utrecht Centraal – Leidsche Rijn
ProRail verdubbelt het spoor tussen Utrecht Centraal en Leidsche Rijn van 2 naar 4 sporen. Zo ontstaat ruimte voor meer treinen tussen Utrecht – Gouda – Rotterdam/Den Haag. De nieuwe sopoorbrug is onderdeel van de spoorverdubbeling. De brug wordt 170 meter lang en komt tussen twee bestaande bruggen te liggen, over het Amsterdam-Rijnkanaal. Medio november leggen we de brug op zijn plaats.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail