Megaspoorklus geklaard bij Diemen

Foto: Ivo Ketelaar

In vier aanééngesloten dagen en nachten vernieuwde ProRail het spoor bij Diemen. Er liggen nu 4 nieuwe hogesnelheidswissels waardoor treinen straks harder kunnen rijden op het traject. Een pittige klus met een mooi resultaat. Petje af voor alle harde werkers!

Ruimte voor meer treinen
Een knap staaltje logistiek, afgelopen paasweekend bij Diemen. Vier lange en loodzware hogesnelheidswissels werden in onderdelen van Hilversum naar Diemen vervoerd, over de weg. De wissels hebben een totale lengte van 123 meter. Het langste deel, de beweegbare ’tong’ van het wissel, is 38 meter lang en weegt 38 ton. Op locatie bij de spoordijk in Diemen werden de wissels vervolgens op hun plek getakeld. Daar was het ‘oude’ spoor al verwijderd om plaats te maken voor het nieuwe. De aanleg van de nieuwe wissels ging dag en nacht door, dinsdagochtend vroeg reden er weer treinen over het nieuwe spoor. Door de hogesnelheidswissels kunnen treinen straks harder rijden op dit stuk spoor. En dat is een verbetering, want daarmee maakt ProRail ruimte voor meer treinen op het Nederlandse spoornetwerk.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Megaspoorklus geklaard bij Diemen | Infrasite

Megaspoorklus geklaard bij Diemen

Foto: Ivo Ketelaar

In vier aanééngesloten dagen en nachten vernieuwde ProRail het spoor bij Diemen. Er liggen nu 4 nieuwe hogesnelheidswissels waardoor treinen straks harder kunnen rijden op het traject. Een pittige klus met een mooi resultaat. Petje af voor alle harde werkers!

Ruimte voor meer treinen
Een knap staaltje logistiek, afgelopen paasweekend bij Diemen. Vier lange en loodzware hogesnelheidswissels werden in onderdelen van Hilversum naar Diemen vervoerd, over de weg. De wissels hebben een totale lengte van 123 meter. Het langste deel, de beweegbare ’tong’ van het wissel, is 38 meter lang en weegt 38 ton. Op locatie bij de spoordijk in Diemen werden de wissels vervolgens op hun plek getakeld. Daar was het ‘oude’ spoor al verwijderd om plaats te maken voor het nieuwe. De aanleg van de nieuwe wissels ging dag en nacht door, dinsdagochtend vroeg reden er weer treinen over het nieuwe spoor. Door de hogesnelheidswissels kunnen treinen straks harder rijden op dit stuk spoor. En dat is een verbetering, want daarmee maakt ProRail ruimte voor meer treinen op het Nederlandse spoornetwerk.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail