Klaar voor de toekomst met vernieuwde stations

Door heel het land werkt ProRail aan het spoor en stations. Dit jaar is een druk jaar vol grote projecten en werkzaamheden. Ook is de vernieuwing van een aantal stations afgerond en worden deze feestelijk geopend. Maar waarom bouwen en verbouwen we eigenlijk al die stations?

Meer dan 400 stations
Stations moeten goed bereikbaar zijn, voor iedereen. En ook op het station moeten mensen hun weg goed kunnen vinden. Bovendien moet het station een veilige en schone plek zijn, waar het wachten aangenaam is. ProRail zorgt voor alle stations in Nederland. Wij bouwen aan betere stations, die ook duurzaam zijn. En we bouwen nieuwe stations. Zodat je overal met de trein kunt komen en comfortabel kunt reizen.

Meer reizigers, goederen en ruimte
In Nederland reizen steeds meer mensen met de trein en steeds meer goederen worden over het spoor vervoerd. Deze groei zet in de toekomst door. Daar hebben we betrouwbaar spoor én grotere, comfortabelere stations voor nodig. Hier werkt ProRail hard aan en dat werpt zijn vruchten af.

Bouwen aan de toekomst
Met goede stations én een betrouwbaar spoornetwerk bouwen we mee aan de toekomst van deze steden. Reizigers kunnen prettig van a naar b reizen, bedrijven kunnen hun goederen onbelemmerd vervoeren en omwonenden wonen prettig langs het spoor. Daar zijn we trots op.

Veel openingen
Het begon met de opening van station Rotterdam Centraal in 2014. Daarna volgden Delft en Arnhem Centraal in 2015 en begin 2016 was Den Haag Centraal aan de beurt. Mooie stations die na een flinke verbouwing klaar zijn voor de toekomst. Utrecht Vaartsche Rijn is in augustus geopend en in september zijn Breda en Harderwijk aan de beurt. Eind dit jaar voegen we nog één station aan het rijtje toe: Utrecht Centraal.

Volg het nieuws
Blijf op de hoogte van het nieuws over de openingen, foto’s, infographics en filmpjes via prorail.nl/openingen Denk mee over de opening van Utrecht Centraal volg de openingen live via Twitter
en bekijk de evenementen op Facebook

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail