ProRail legt hoofdlijnen Beheerplan 2017 voor aan stakeholders

Wat zijn onze plannen voor 2017? Dat lees je in de hoofdlijnen van ons beheerplan 2017. Deze week zijn onze plannen naar onze stakeholders gestuurd ter consultatie.

De hoofdlijnen van het beheerplan zijn een samenvatting van de plannen die ProRail heeft voor 2017. Onze stakeholders zoals vervoerders, reizigersorganisaties en vakbonden vragen wij wat zij van onze plannen vinden. Die feedback verwerken we dan in het definitieve beheerplan, die in december met de Tweede Kamer wordt gedeeld. De hoofdlijnen lees je in het document Hoofdlijnen Beheerplan 2017

Hoofdlijnen
Je leest op hoofdlijnen hoe we blijvend onze prestaties verbeteren, hinderrijke storingen tegen gaan en de overstap maken naar prestatiegericht onderhoud. Ook beschrijven we de voortgang van verschillende progamma’s, zoals het verbeteren van veiligheid op overwegen en de voortgang van actiepunten uit de Lange Termijn Spooragenda (LTSA). Tot slot geven we een kort overzicht van de geplande spoorprojecten om beter en meer treinverkeer mogelijk te maken.

Vernieuwen
Met de oplevering van de stations Utrecht Centraal en Breda in 2016 ronden we de vernieuwing van een aantal grote stations af. In Groningen, Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen gaan de werkzaamheden onverminderd door. Daarnaast werken we aan een aantal nieuwe haltes en knappen we bestaande stations op, waaronder station Schiphol Airport. Na oplevering van de nieuwe sporen bij Schiphol en Utrecht in 2016 wordt er in 2017 verder gewerkt aan de uitbreiding van de sporen bij Assen en de electrificatie van de spoorlijk Zwolle-Kampen. In opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam werkt ProRail aan de voorbereiding voor een nieuw tracé van de Havenspoorlijn, het zogenaamde Theemswegtracé.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail