Volgende etappe van 21 km spoorvernieuwing boven Groningen

Foto: Ivo Ketelaar

Op het spoor tussen Groningen en Roodeschool is de volgende etappe van spoorvernieuwing aangebroken. Vanaf donderdag wordt er ruim zes kilometer spoor vernieuwd, onderdeel van 21 kilometer nieuw spoor dit jaar.

Bij Sauwerd, Winsum, Usquert, Uithuizen en Uithuizermeeden worden dwarsliggers, spoorstaven en ballast (spoorgrind) vernieuwd. Ook worden zeventien overwegen vernieuwd en voorzien van bijvoorbeeld nieuwe overwegvloeren. Zo houden we het spoor betrouwbaar en veilig, ook in de toekomst.

Reizigers

Voor reizigers zorgt de spoorvernieuwing nu wel voor hinder. Het werk is in de zomer gepland omdat er dan minder reizigers zijn. Van woensdag op donderdagnacht vanaf 00.15 uur tot en met zondag 13 juli rijden er geen treinen tussen Roodeschool en Groningen. Arriva zet bussen in. Tussen Delfzijl en Groningen geldt een aangepaste dienstregeling. Kijk voor meer informatie op Arriva.nl.

Omwonenden

Vanwege het werk aan de overwegen en de inzet van groot materieel kunnen overwegen gestremd zijn. Voor het bestemmingsverkeer worden verkeersregelaars ingezet bij de overwegen. Zij zijn per brief hier verder over geinformeerd.

ProRail werkt aan de grootste spoor- en stationsvernieuwing sinds het bestaan van de spoorwegen. Het is noodzakelijk voor verdere verbetering en groei van het treinverkeer. Reizigers en verladers kunnen er dan meer op vertrouwen dat de treinreis zonder vertraging en comfortabel verloopt. De samenleving investeert daar via ministerie van Infrastructuur en Milieu, gemeenten en provincies jaarlijks ruim 1 miljard euro in. Spoorknooppunten worden daarmee slimmer ingericht. Treinen rijden meer onafhankelijk van elkaar de stations in en uit. Door vernieuwing van bestaand spoor worden storingen in de toekomst voorkomen. Stations worden ruimer en comfortabeler.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Volgende etappe van 21 km spoorvernieuwing boven Groningen | Infrasite

Volgende etappe van 21 km spoorvernieuwing boven Groningen

Foto: Ivo Ketelaar

Op het spoor tussen Groningen en Roodeschool is de volgende etappe van spoorvernieuwing aangebroken. Vanaf donderdag wordt er ruim zes kilometer spoor vernieuwd, onderdeel van 21 kilometer nieuw spoor dit jaar.

Bij Sauwerd, Winsum, Usquert, Uithuizen en Uithuizermeeden worden dwarsliggers, spoorstaven en ballast (spoorgrind) vernieuwd. Ook worden zeventien overwegen vernieuwd en voorzien van bijvoorbeeld nieuwe overwegvloeren. Zo houden we het spoor betrouwbaar en veilig, ook in de toekomst.

Reizigers

Voor reizigers zorgt de spoorvernieuwing nu wel voor hinder. Het werk is in de zomer gepland omdat er dan minder reizigers zijn. Van woensdag op donderdagnacht vanaf 00.15 uur tot en met zondag 13 juli rijden er geen treinen tussen Roodeschool en Groningen. Arriva zet bussen in. Tussen Delfzijl en Groningen geldt een aangepaste dienstregeling. Kijk voor meer informatie op Arriva.nl.

Omwonenden

Vanwege het werk aan de overwegen en de inzet van groot materieel kunnen overwegen gestremd zijn. Voor het bestemmingsverkeer worden verkeersregelaars ingezet bij de overwegen. Zij zijn per brief hier verder over geinformeerd.

ProRail werkt aan de grootste spoor- en stationsvernieuwing sinds het bestaan van de spoorwegen. Het is noodzakelijk voor verdere verbetering en groei van het treinverkeer. Reizigers en verladers kunnen er dan meer op vertrouwen dat de treinreis zonder vertraging en comfortabel verloopt. De samenleving investeert daar via ministerie van Infrastructuur en Milieu, gemeenten en provincies jaarlijks ruim 1 miljard euro in. Spoorknooppunten worden daarmee slimmer ingericht. Treinen rijden meer onafhankelijk van elkaar de stations in en uit. Door vernieuwing van bestaand spoor worden storingen in de toekomst voorkomen. Stations worden ruimer en comfortabeler.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail