Klantwaardering RET weer gestegen

2287 logo RET

In de OV-klantenbarometer van juni 2014 geven klanten de RET gemiddeld een 7,6. Bij het vorige landelijke klantonderzoek dat afgelopen najaar werd uitgevoerd, steeg de waardering al naar een 7,5. Deze stijging heeft zich doorgezet. De waardering voor bus en metro stijgen van 7,5 naar 7,6. Tram handhaaft de 7,6. Dit is de hoogste score die de RET in deze extern uitgevoerde klantonderzoeken ooit heeft behaald. “Het mooiste van deze score is dat er inmiddels sprake is van een trend van stijgende cijfers over de afgelopen jaren. Dit is geen toeval meer, maar resultaat van onze jarenlange inzet op kwaliteits- en serviceverbetering voor onze klanten. De uitdaging is nu om dit te handhaven en verder te verbeteren,” aldus algemeen directeur RET, Pedro Peters.

RET investeert om te begrijpen wat reiziger zoekt

Elk jaar vindt er een landelijk onderzoek plaats naar de klanttevredenheid van reizigers in het openbaar vervoer in Nederland. Het KpVV (Kennisplatform Verkeer en Vervoer) publiceert de onderzoeksresultaten in maart. Om een duidelijker beeld te krijgen van deze rapportcijfers, laat de RET exact hetzelfde onderzoek nogmaals uitvoeren in juni. Naast de twee OV-klantbarometer onderzoeken, voert de RET daarnaast zelf ook twee keer per jaar de Aardig Onderweg Index uit. Aan de hand van vragenlijsten die reizigers invullen, krijgt de RET meer inzicht in de achtergronden van de cijfers die reizigers geven. Pedro Peters, algemeen directeur RET: ‘Om onze kwaliteit en service nog verder te verbeteren willen we begrijpen wat onze reizigers beweegt. Waarom krijgen we deze cijfers en wat vinden onze klanten nu echt belangrijk? Op deze manier krijgen we vier keer per jaar ‘schoolcijfers’. Behalve deze klantonderzoeken gaan we regelmatig in gesprek met reizigers door middel van (digitale) klantenpanels en klantavonden. Dit houdt ons scherp om de stijgende klantwaardering niet alleen vast te houden, maar ook verder te verbeteren.’

OV-klantenbarometer: stijgende klantwaardering RET

De OV-klantenbarometer laat de afgelopen jaren een stijgende lijn zien in de waardering die de RET krijgt van de klant. Afgelopen jaar behaalde de RET met een 7,5 het hoogste rapportcijfer van de vervoerbedrijven van de grote steden. Dit jaar neemt de waardering verder toe naar een 7,6. Pedro Peters, algemeen directeur RET: “Klantwaardering in het openbaar vervoer bouw je stap voor stap op. Door steeds beter te begrijpen wat de klant wil, verbeteren we onze dienstverlening. De klanten zien dit blijkbaar en waarderen dit met een steeds hoger cijfer. Dat kan geen toeval meer zijn; we noemen dat ‘Aardig Onderweg’ ’’.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: RET

Klantwaardering RET weer gestegen | Infrasite

Klantwaardering RET weer gestegen

2287 logo RET

In de OV-klantenbarometer van juni 2014 geven klanten de RET gemiddeld een 7,6. Bij het vorige landelijke klantonderzoek dat afgelopen najaar werd uitgevoerd, steeg de waardering al naar een 7,5. Deze stijging heeft zich doorgezet. De waardering voor bus en metro stijgen van 7,5 naar 7,6. Tram handhaaft de 7,6. Dit is de hoogste score die de RET in deze extern uitgevoerde klantonderzoeken ooit heeft behaald. “Het mooiste van deze score is dat er inmiddels sprake is van een trend van stijgende cijfers over de afgelopen jaren. Dit is geen toeval meer, maar resultaat van onze jarenlange inzet op kwaliteits- en serviceverbetering voor onze klanten. De uitdaging is nu om dit te handhaven en verder te verbeteren,” aldus algemeen directeur RET, Pedro Peters.

RET investeert om te begrijpen wat reiziger zoekt

Elk jaar vindt er een landelijk onderzoek plaats naar de klanttevredenheid van reizigers in het openbaar vervoer in Nederland. Het KpVV (Kennisplatform Verkeer en Vervoer) publiceert de onderzoeksresultaten in maart. Om een duidelijker beeld te krijgen van deze rapportcijfers, laat de RET exact hetzelfde onderzoek nogmaals uitvoeren in juni. Naast de twee OV-klantbarometer onderzoeken, voert de RET daarnaast zelf ook twee keer per jaar de Aardig Onderweg Index uit. Aan de hand van vragenlijsten die reizigers invullen, krijgt de RET meer inzicht in de achtergronden van de cijfers die reizigers geven. Pedro Peters, algemeen directeur RET: ‘Om onze kwaliteit en service nog verder te verbeteren willen we begrijpen wat onze reizigers beweegt. Waarom krijgen we deze cijfers en wat vinden onze klanten nu echt belangrijk? Op deze manier krijgen we vier keer per jaar ‘schoolcijfers’. Behalve deze klantonderzoeken gaan we regelmatig in gesprek met reizigers door middel van (digitale) klantenpanels en klantavonden. Dit houdt ons scherp om de stijgende klantwaardering niet alleen vast te houden, maar ook verder te verbeteren.’

OV-klantenbarometer: stijgende klantwaardering RET

De OV-klantenbarometer laat de afgelopen jaren een stijgende lijn zien in de waardering die de RET krijgt van de klant. Afgelopen jaar behaalde de RET met een 7,5 het hoogste rapportcijfer van de vervoerbedrijven van de grote steden. Dit jaar neemt de waardering verder toe naar een 7,6. Pedro Peters, algemeen directeur RET: “Klantwaardering in het openbaar vervoer bouw je stap voor stap op. Door steeds beter te begrijpen wat de klant wil, verbeteren we onze dienstverlening. De klanten zien dit blijkbaar en waarderen dit met een steeds hoger cijfer. Dat kan geen toeval meer zijn; we noemen dat ‘Aardig Onderweg’ ’’.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: RET