Mijlpaal: start aanleg spoor in tunnel Delft

Foto: Ivo Ketelaar

Op donderdag 12 december stort ProRail de eerste ballaststenen in de spoortunnel van Delft voor de aanleg van het ondergrondse spoor. De stenen arriveren per schip via de Delftse Schie en worden gelost in de spoortunnel. Dit is een volgende belangrijke mijlpaal in de bouw van de spoortunnel waar in 2015 de eerste trein zal rijden.

Tunnel bouwen

ProRail heeft de tunnel gebouwd en zorgt, na het storten van de ballast, voor de aanleg van het spoor met dwarsliggers en de bovenleiding. Wanneer de tunnel en het spoor gereed zijn, zal er worden doorgegaan met de afbouw van het ondergrondse station.

Grootste stationsvernieuwing

ProRail werkt samen met NS aan de grootste stationsvernieuwing in Nederland sinds het bestaan van de spoorwegen. Steeds meer mensen nemen de trein als vervoermiddel en daarom worden stations groter en comfortabeler gemaakt voor reizigers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Mijlpaal: start aanleg spoor in tunnel Delft | Infrasite

Mijlpaal: start aanleg spoor in tunnel Delft

Foto: Ivo Ketelaar

Op donderdag 12 december stort ProRail de eerste ballaststenen in de spoortunnel van Delft voor de aanleg van het ondergrondse spoor. De stenen arriveren per schip via de Delftse Schie en worden gelost in de spoortunnel. Dit is een volgende belangrijke mijlpaal in de bouw van de spoortunnel waar in 2015 de eerste trein zal rijden.

Tunnel bouwen

ProRail heeft de tunnel gebouwd en zorgt, na het storten van de ballast, voor de aanleg van het spoor met dwarsliggers en de bovenleiding. Wanneer de tunnel en het spoor gereed zijn, zal er worden doorgegaan met de afbouw van het ondergrondse station.

Grootste stationsvernieuwing

ProRail werkt samen met NS aan de grootste stationsvernieuwing in Nederland sinds het bestaan van de spoorwegen. Steeds meer mensen nemen de trein als vervoermiddel en daarom worden stations groter en comfortabeler gemaakt voor reizigers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail