Rover: ‘Informatie voor Fyra-reizigers moet beter’

Rover heeft NS gevraagd de informatie over het reizen naar België aan te passen nu de Fyra niet meer rijdt. Volgens Rover is het onduidelijk voor reizigers hoe laat de extra treinen vanaf Roosendaal rijden en wat de opties zijn voor reizigers met een Fyra-ticket.

Op de website van NS Hispeed is te vinden dat er extra treinen rijden vanaf Roosendaal, maar het is bijna niet te vinden hoe laat die rijden. De boekingsmodule kent ze niet en op geen van de webpagina’s wordt er iets concreets over gezegd. In de internationale reisplanner zijn de extra treinen naar Roosendaal wel verwerkt, maar de tijden die hier worden genoemd wijken af van de vertrektijden volgens de internationale website van de Belgische spoorwegen. In de reisplanner op de website van NS zijn de treinen helemaal niet terug te vinden.

Voor reizigers die een Fyra-ticket hebben, wordt ten onrechte gesuggereerd dat ze daarmee alleen via Roosendaal kunnen reizen of hun geld terug mogen vragen. Volgens EU-verordening 1371/2007 hebben reizigers de keuze uit geld terugvragen, reizen bij de eerste gelegenheid (bijvoorbeeld met de Thalys) of reizen op een later tijdstip. Overigens staat NS het in de praktijk wel gewoon toe het Fyra-kaartje naar een Thalys-ticket om te boeken.

Rover vraagt NS de informatie te controleren, beter vindbaar te maken op de websites ns.nl en nshispeed.nl en aan te vullen zodat deze voldoet aan de geldende wetgeving en voorwaarden en reizigers niet onvolledig worden geïnformeerd.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ROVER

Rover: ‘Informatie voor Fyra-reizigers moet beter’ | Infrasite

Rover: ‘Informatie voor Fyra-reizigers moet beter’

Rover heeft NS gevraagd de informatie over het reizen naar België aan te passen nu de Fyra niet meer rijdt. Volgens Rover is het onduidelijk voor reizigers hoe laat de extra treinen vanaf Roosendaal rijden en wat de opties zijn voor reizigers met een Fyra-ticket.

Op de website van NS Hispeed is te vinden dat er extra treinen rijden vanaf Roosendaal, maar het is bijna niet te vinden hoe laat die rijden. De boekingsmodule kent ze niet en op geen van de webpagina’s wordt er iets concreets over gezegd. In de internationale reisplanner zijn de extra treinen naar Roosendaal wel verwerkt, maar de tijden die hier worden genoemd wijken af van de vertrektijden volgens de internationale website van de Belgische spoorwegen. In de reisplanner op de website van NS zijn de treinen helemaal niet terug te vinden.

Voor reizigers die een Fyra-ticket hebben, wordt ten onrechte gesuggereerd dat ze daarmee alleen via Roosendaal kunnen reizen of hun geld terug mogen vragen. Volgens EU-verordening 1371/2007 hebben reizigers de keuze uit geld terugvragen, reizen bij de eerste gelegenheid (bijvoorbeeld met de Thalys) of reizen op een later tijdstip. Overigens staat NS het in de praktijk wel gewoon toe het Fyra-kaartje naar een Thalys-ticket om te boeken.

Rover vraagt NS de informatie te controleren, beter vindbaar te maken op de websites ns.nl en nshispeed.nl en aan te vullen zodat deze voldoet aan de geldende wetgeving en voorwaarden en reizigers niet onvolledig worden geïnformeerd.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ROVER