Schultz opent station Sassenheim

Nederland is een station rijker: station Sassenheim. Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft de opening verricht. Zondag 11 december is de nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen ingegaan. Het station verbindt vanaf dat moment Sassenheim rechtstreeks met stations in het noorden en zuiden van de Randstad, zoals Schiphol, Amsterdam Zuid, Leiden en Den Haag CS. “Zo staat ook in deze regio de reiziger centraal,” aldus de minister.

Het NS-station, dat aan de A44 ligt, heeft 300 parkeerplaatsen en directe busverbindingen met Leiden, Noordwijk en Lisse. Hierdoor kunnen mensen een deel van hun rit met de auto en een deel met het openbaar vervoer afleggen. “Mensen kunnen zelf het beste bepalen hoe ze van A naar B reizen. Door zowel te investeren in wegen als OV geven we de reiziger de keuze of hij in de auto of de trein stapt,” zo stelde minister Schultz van Haegen bij de opening. “Actuele reisinformatie zorgt ervoor dat de reiziger weet wat die dag de beste vervoersmix is, bijvoorbeeld auto en trein, of bus en fiets.”

Op station Sassenheim stoppen in de spits vier treinen per uur per richting. Naar verwachting gaan 2000 reizigers per dag gebruik maken van het station. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft 8 miljoen euro bijgedragen aan het station, dat in totaal 10 miljoen euro kost. De provincie Zuid-Holland betaalde de overige 2 miljoen euro.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

Schultz opent station Sassenheim | Infrasite

Schultz opent station Sassenheim

Nederland is een station rijker: station Sassenheim. Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft de opening verricht. Zondag 11 december is de nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen ingegaan. Het station verbindt vanaf dat moment Sassenheim rechtstreeks met stations in het noorden en zuiden van de Randstad, zoals Schiphol, Amsterdam Zuid, Leiden en Den Haag CS. “Zo staat ook in deze regio de reiziger centraal,” aldus de minister.

Het NS-station, dat aan de A44 ligt, heeft 300 parkeerplaatsen en directe busverbindingen met Leiden, Noordwijk en Lisse. Hierdoor kunnen mensen een deel van hun rit met de auto en een deel met het openbaar vervoer afleggen. “Mensen kunnen zelf het beste bepalen hoe ze van A naar B reizen. Door zowel te investeren in wegen als OV geven we de reiziger de keuze of hij in de auto of de trein stapt,” zo stelde minister Schultz van Haegen bij de opening. “Actuele reisinformatie zorgt ervoor dat de reiziger weet wat die dag de beste vervoersmix is, bijvoorbeeld auto en trein, of bus en fiets.”

Op station Sassenheim stoppen in de spits vier treinen per uur per richting. Naar verwachting gaan 2000 reizigers per dag gebruik maken van het station. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft 8 miljoen euro bijgedragen aan het station, dat in totaal 10 miljoen euro kost. De provincie Zuid-Holland betaalde de overige 2 miljoen euro.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail