ProRail legt laatste hand aan tijdelijke spoorlijn

• Negen dagen geen treinen tussen Den Bosch en Oss
• Weekend 22/23 oktober geen treinen Den Bosch – Geldermalsen

Tussen Den Bosch en Rosmalen sluit ProRail in de herfstvakantie een tijdelijke spoorlijn aan op het bestaande spoor. Via dit tijdelijke spoor worden treinen omgeleid tijdens de bouw van een nieuw spoorviaduct. In verband met deze omvangrijke werkzaamheden is er vanaf zaterdag 22 oktober tot en met zondag 30 oktober geen treinverkeer mogelijk tussen Den Bosch en Oss. Tevens wordt er het eerste weekend van de vakantie ook gewerkt aan het project sporen in Den Bosch. Er rijden dan ook geen treinen tussen Den Bosch en Geldermalsen. NS adviseert reizigers zich van te voren goed te informeren over de reismogelijkheden via www.ns.nl of m.ns.nl.

Het aansluiten en gebruiksklaar maken van het tijdelijke spoor tussen Den Bosch en Rosmalen is een omvangrijke klus waar veel bij komt kijken. De werkzaamheden starten zaterdag 22 oktober om 01:00 uur. Vanaf dat moment wordt er 24 uur per dag doorgewerkt om het spoor aan de west- en oostkant aan te sluiten, de beveiliging in werking te stellen, seinen in te regelen en nieuwe bovenleiding aan te brengen. Vanaf maandag 31 oktober worden alle treinen tussen Den Bosch en Nijmegen via dit spoor omgeleid.

Nieuw spoorviaduct

Na de ingebruikname van het hulpspoor start ProRail met de bouw van een nieuw spoorviaduct. Dat gebeurt in opdracht van Rijkswaterstaat die bezig is met de aanleg van een nieuw stuk kanaal; de omlegging van de Zuid Willemsvaart. Deze kruist ter hoogte van Rosmalen de spoorlijn Den Bosch – Nijmegen. De bouw van het nieuwe viaduct neemt ruim een jaar in beslag.

Sporen in Den Bosch

Van zaterdag 22 tot en met zondag 23 oktober wordt er ook gewerkt aan het project Sporen in Den Bosch. Om ruimte te maken voor de bouw van een fly-over wordt een relaishuis verplaatst dat nodig is voor de aansturing van seinen en wissels. Ook komt er een nieuwe wissel die het mogelijk maakt om tijdens de bouw van de fly-over treinen te kunnen omleiden. Het project Sporen in Den Bosch zorgt ervoor dat de sporen in en rond Den Bosch, alsmede het station, in 2014 klaar zijn voor meer treinen. Het treinverkeer van en naar Utrecht en Nijmegen rijdt straks over aparte sporen en kruist elkaar ongelijkvloers door extra sporen over de Dieze en een nieuwe fly-over.

Herfstvakantie

De werkzaamheden zijn in overleg met de vervoerders ver te voren gepland. Het zwaartepunt ligt bewust in de herfstvakantie omdat er dan minder reizigers zijn. NS zet bussen in tussen Den Bosch en Oss. Op 22 en 23 oktober rijden er ook bussen tussen Den Bosch en Geldermalsen. Voor doorgaande reizigers zijn er omreismogelijkheden. Kijk voor een reisadvies op maat op www.ns.nl of m.ns.nl. Reizigers kunnen ook bellen met 0900-9292 (€ 0,70 per minuut).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Profiteer nu van de introductieaanbieding voor € 10,- per maand.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail

ProRail legt laatste hand aan tijdelijke spoorlijn | Infrasite

ProRail legt laatste hand aan tijdelijke spoorlijn

• Negen dagen geen treinen tussen Den Bosch en Oss
• Weekend 22/23 oktober geen treinen Den Bosch – Geldermalsen

Tussen Den Bosch en Rosmalen sluit ProRail in de herfstvakantie een tijdelijke spoorlijn aan op het bestaande spoor. Via dit tijdelijke spoor worden treinen omgeleid tijdens de bouw van een nieuw spoorviaduct. In verband met deze omvangrijke werkzaamheden is er vanaf zaterdag 22 oktober tot en met zondag 30 oktober geen treinverkeer mogelijk tussen Den Bosch en Oss. Tevens wordt er het eerste weekend van de vakantie ook gewerkt aan het project sporen in Den Bosch. Er rijden dan ook geen treinen tussen Den Bosch en Geldermalsen. NS adviseert reizigers zich van te voren goed te informeren over de reismogelijkheden via www.ns.nl of m.ns.nl.

Het aansluiten en gebruiksklaar maken van het tijdelijke spoor tussen Den Bosch en Rosmalen is een omvangrijke klus waar veel bij komt kijken. De werkzaamheden starten zaterdag 22 oktober om 01:00 uur. Vanaf dat moment wordt er 24 uur per dag doorgewerkt om het spoor aan de west- en oostkant aan te sluiten, de beveiliging in werking te stellen, seinen in te regelen en nieuwe bovenleiding aan te brengen. Vanaf maandag 31 oktober worden alle treinen tussen Den Bosch en Nijmegen via dit spoor omgeleid.

Nieuw spoorviaduct

Na de ingebruikname van het hulpspoor start ProRail met de bouw van een nieuw spoorviaduct. Dat gebeurt in opdracht van Rijkswaterstaat die bezig is met de aanleg van een nieuw stuk kanaal; de omlegging van de Zuid Willemsvaart. Deze kruist ter hoogte van Rosmalen de spoorlijn Den Bosch – Nijmegen. De bouw van het nieuwe viaduct neemt ruim een jaar in beslag.

Sporen in Den Bosch

Van zaterdag 22 tot en met zondag 23 oktober wordt er ook gewerkt aan het project Sporen in Den Bosch. Om ruimte te maken voor de bouw van een fly-over wordt een relaishuis verplaatst dat nodig is voor de aansturing van seinen en wissels. Ook komt er een nieuwe wissel die het mogelijk maakt om tijdens de bouw van de fly-over treinen te kunnen omleiden. Het project Sporen in Den Bosch zorgt ervoor dat de sporen in en rond Den Bosch, alsmede het station, in 2014 klaar zijn voor meer treinen. Het treinverkeer van en naar Utrecht en Nijmegen rijdt straks over aparte sporen en kruist elkaar ongelijkvloers door extra sporen over de Dieze en een nieuwe fly-over.

Herfstvakantie

De werkzaamheden zijn in overleg met de vervoerders ver te voren gepland. Het zwaartepunt ligt bewust in de herfstvakantie omdat er dan minder reizigers zijn. NS zet bussen in tussen Den Bosch en Oss. Op 22 en 23 oktober rijden er ook bussen tussen Den Bosch en Geldermalsen. Voor doorgaande reizigers zijn er omreismogelijkheden. Kijk voor een reisadvies op maat op www.ns.nl of m.ns.nl. Reizigers kunnen ook bellen met 0900-9292 (€ 0,70 per minuut).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Neem nu een Infrasite Premium abonnement voor € 12,- per maand.

ABONNEREn

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: ProRail