Rotterdam Centraal de hoogte in

Wethouder Jeannette Baljeu (Haven, Verkeer en Regionale Economie) verricht donderdag 17 maart 2011 om 11.30 uur de starthandeling bouw van de stationshal Rotterdam Centraal. Voorafgaand aan de starthandeling vindt er om 10.45 uur voor journalisten een perspresentatie plaats over de bouw van de stationshal in Punt Centraal, Weena 705 in Rotterdam.

Stationshal

De stationshal is ruim en transparant en geeft via een grote glazen pui direct uitzicht op de stad. De hal biedt straks ruimte aan toegang tot metro, RandstadRail en de ondergrondse fietsenstalling. In Noordelijke richting loopt de hal vloeiend over in de brede reizigerspassage onder de sporen en geeft een lichte ruime doorkijk tot aan de Provenierswijk en de tussenliggende vertrekkende en aankomende treinen.

De stationshal vormt het hart van het stationsplein. Dit plein is dagelijks vol in gebruik door 110.000 op-, uit- en overstappers in het OV. Dit plein vormt het hart van de bouwwerkzaamheden en behoudt tijdens de bouw zijn publieksfunctie.

Kraan

Om de stationshal te kunnen bouwen is de grootste kraan van Europa nodig. Vanaf april zal de kraan in elkaar gezet worden. De kraan zal de staalconstructie die het dak vormt in acht delen in elkaar hijsen. Reizigers en passanten kunnen niet om de bouw heen: er wordt gebouwd aan een opvallend vormgegeven en grootse stationshal van Rotterdam Centraal.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail

Rotterdam Centraal de hoogte in | Infrasite

Rotterdam Centraal de hoogte in

Wethouder Jeannette Baljeu (Haven, Verkeer en Regionale Economie) verricht donderdag 17 maart 2011 om 11.30 uur de starthandeling bouw van de stationshal Rotterdam Centraal. Voorafgaand aan de starthandeling vindt er om 10.45 uur voor journalisten een perspresentatie plaats over de bouw van de stationshal in Punt Centraal, Weena 705 in Rotterdam.

Stationshal

De stationshal is ruim en transparant en geeft via een grote glazen pui direct uitzicht op de stad. De hal biedt straks ruimte aan toegang tot metro, RandstadRail en de ondergrondse fietsenstalling. In Noordelijke richting loopt de hal vloeiend over in de brede reizigerspassage onder de sporen en geeft een lichte ruime doorkijk tot aan de Provenierswijk en de tussenliggende vertrekkende en aankomende treinen.

De stationshal vormt het hart van het stationsplein. Dit plein is dagelijks vol in gebruik door 110.000 op-, uit- en overstappers in het OV. Dit plein vormt het hart van de bouwwerkzaamheden en behoudt tijdens de bouw zijn publieksfunctie.

Kraan

Om de stationshal te kunnen bouwen is de grootste kraan van Europa nodig. Vanaf april zal de kraan in elkaar gezet worden. De kraan zal de staalconstructie die het dak vormt in acht delen in elkaar hijsen. Reizigers en passanten kunnen niet om de bouw heen: er wordt gebouwd aan een opvallend vormgegeven en grootse stationshal van Rotterdam Centraal.

Auteur: Redactie Infrasite

Bron: Persbericht ProRail